תושב קרית ביאליק, שהיכה באישון לילה את חברו בבית קברות ופצע אותו קשה, נדון לתשעה חודשי עבודות שירות. הקורבן ביקש מבית המשפט לשלוח את התוקף למאסר בפועל, אך השופט העדיף את שיקומו של התוקף, אשר עובר בהצלחה טיפול נגד אלימות.
1 צפייה בגלריה
סוהר. צילום: נחום סגל
סוהר. צילום: נחום סגל
סוהר. צילום: נחום סגל
החבר נעתר לבקשה, וכאשר ירד למטה, ביקש ממנו הנאשם להצטרף אליו לנסיעה ברכבו. גם לבקשה זו הוא נעתר, והנאשם נסע בפראות לכיוון בית העלמין בקרית ביאליק, ובדרך זרק מהחלון את הפלאפון שלו.
בכניסה לבית העלמין ירדו השניים מהרכב, והנאשם תקף את חברו והפילו ארצה. בעוד החבר שרוע על הקרקע, המשיך הנאשם להכות אותו ולבעוט בו עד ששבר לו את הלסת, ולאחר מכן איים עליו: "פה יהיה הקבר שלך אם לא תחזיר לי את הכסף".
כתוצאה מהתקיפה פונה החבר לבית החולים, שם עבר ניתוח לקיבוע הלסת באמצעות פלטות וברגים, ואושפז במשך שישה ימים ועד היום הוא סובל מהגבלה בפתיחת הלסתות.
בתחילה כפר הנאשם במיוחס לו, אך לאחר שהחלו להישמע עדויות, הוא חזר בו מכפירתו והודה בעובדות כתב האישום.
טרם גזירת עונשו, נשלח הנאשם לשירות המבחן, ומתסקיר שהוגש בעניינו עולה כי הוא הביע חרטה כנה, והשתלב בהצלחה בטיפול לוויסות דחפיו התוקפניים.
יחד עם זאת הוגש לבית המשפט גם תסקיר קורבן עבירה וממנו עולה כי באותו לילה, בבית הקברות, קטע את רצף חייו של הסוהר והותיר אותו חבול ופצוע, פיזית ונפשית. מאז האירוע הוא סובל מהפרעות פוסט טראומתיות, הוא חי בחרדה מתמדת, הפסיק לעבוד בשירות בתי הסוהר וחייו השתנו לחלוטין.
המתלונן בבית המשפט: "ראיתי את המוות מול העיניים. שלוש וחצי שנים של סבל, שאני לא עובד בעבודתי עקב מצב בריאותי ונפשי, והבנאדם מסתובב חופשי לאחר שפגע בי באכזריות. מקומו מאחורי סורג ובריח".
השופט יוסי טורס כתב: "המעשה שביצע הנאשם חמור ביותר וראוי לתגובה עונשית הולמת בדמות מאסר בכליאה. קשה להפריז בחומרת המעשה מכל זווית אפשרית, והקורא את עובדות כתב האישום עלול לסבור בטעות כי הן נלקחו מתוך סרט אקשן רווי אלימות.
"עם זאת, ראיתי להימנע מהטלת עונש מאסר הכולל כליאה. לדעתי, עונש זה לא רק יוריד לטמיון את סיכויי שיקומו של הנאשם, אלא יפגע במשפחתו פגיעה קשה וחמורה, אשר ראוי להימנע ממנה". כמו כן ציין השופט כי עברו של הנאשם אינו מכביד.
השופט גזר על התוקף תשעה חודשי עבודות שירות, פיצוי בסך 50 אלף שקל לקורבן, והעמיד אותו בפיקוח למשך 18 חודשים.