תושבים רבים מקרית אתא את קיבלו בשבוע שעבר מכתב דרישה לתשלום חוב בגין אגרת גני ילדים. לטענת מספר תושבים, הילדים שלהם לקראת סיום התיכון או הצבא ועד היום לא קיבלו הודעה מעיריית קרית אתא על חוב כלשהו. העירייה: "החיובים הוקפאו עד לבדיקה".
1 צפייה בגלריה
צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן
בשבוע שעבר, כאמור, נשלחו לתושבים רבים בקרית אתא דרישות תשלום חוב עבור גני ילדים. גובה התשלום בחלק מהמקרים עמד על מאות שקלים. ההודעה הפתיעה את התושבים, שחלקם קיבלו את המכתב שנים רבות לאחר שילדיהם סיימו את הגן.
"יש לי שני בנים", סיפר שמואל מיכאל. "אחד עולה לחטיבת הביניים והשני לכיתה ג'. בשבוע שעבר קיבלנו דרישה לתשלום חוב עבור גני ילדים בגובה 960 שקל. לא קיבלנו שום מכתב קודם לכן מהעירייה ואף פעם לא נאמר לנו שיש לנו חוב.
"עברו כבר שמונה שנים מאז שהילדים היו בגן. אנחנו משלמים בהוראת קבע אף פעם לא היו לנו חובות. אולי נגמר להם הכסף לבנות את בניין העירייה, והם פונים עכשיו לתושבים. זה פשוט הזוי, כמו ניסיון לעוקץ".
תמר קוק שקיבלה אף היא מכתב מהעירייה: "כל העניין הזה מוזר. בשנת 2012 קיבלתי מהעירייה מכתב על העדר חובות, ועכשיו אני מקבלת חוב על גני ילדים בגובה 932 שקל. אם הם ידעו שיש לי חוב למה נתנו לי את המכתב.
"הילד שלי כבר בן 21, עוד מעט מסיים מצבא. עברו 15 שנה מאז שהיה בגן. איפה הם היו עד עכשיו? זה פשוט ביזיון. התקשרתי לעירייה לברר, ענה משיבון שהעירייה בפגרה והם יחזרו אחרי 8 באוגוסט. אגרת גני ילדים היא 49 שקלי בלבד. לא ידוע איך הגיעו לסכומים האלה".
לחברת המועצה הילה רובין-שלם הגיעו עשרות פניות. "אנשים קיבלו מכתבים אחרי שנים רבות שהילדים שלהם לא בגן. יש דרישה לשלם בתוך 14 יום, אבל על המכתב אין תאריך מתי הוא נשלח בכלל. העירייה בכלל בפגרה אין מול מי לעשות בירורים.
"יש כאלה ששילמו מפחד. הם גם עירבבו בין תשלומי חובה לתשלומי רשות שלא חייבים לשלם אותם. תשלום החובה הוא 49 שקל בלבד עבור ביטוח". לדבריה בכוונתם לפנות לעורך דין על מנת שיטפל בנושא.
מעיריית קרית אתא נמסר: "הנושא הובא לידיעת ראש העיר שהורה על הקפאת כל החיובים עד לבדיקה פרטנית של כל דרישת חוב".