ילדיו של בוחן הנהיגה יוסי שמילוביץ', שנרצח בפתח ביתו לפני כשלושה שבועות, מתקשים להשלים עם הטרגדיה. נמרוד הבן: "הסתמיות של המוות הזה קשה לעיכול".
בין שמילוביץ' (67) לחשוד (22) מקרית אתא לא היתה כל היכרות. מהחקירה עולה כי לפני שלושה שבועות, ב-30.6.19, קצת לפני השעה שמונה, יצא שמילוביץ מביתו לעבודה, כמו בכל יום. הוא נכנס לרכבו ולפתע הגיח לעברו החשוד, דקר אותו ונמלט.
2 צפייה בגלריה
יוסי שמילוביץ וילדיו. צילום: פרטי
יוסי שמילוביץ וילדיו. צילום: פרטי
יוסי שמילוביץ וילדיו. צילום: פרטי
לאחר כחצי שעה, התקבלה הודעה נוספת במשטרה על צעיר נוסף מקרית ים שנדקר בביתו במיטתו. בין הצעיר לבין החשוד היתה היכרות וככל הנראה לפני מספר חודשים היה ביניהם ויכוח.
נמרוד: " איך קורה שאדם יוצא לעבודה, ובן אדם אחר שנכנס לרכבו לקח לו את החיים. אדם נורמיטיבי שלעולם לא היה מעורב בפליליים מוצא את מותו בנסיבות כאלה, זה לא הגיוני.
"קשה לנו עם הסתמיות הזאת, כמה שעות קודם לכן הוא היה איתי ופתאום הכל התהפך. הסתמיות של המוות הזה, קשה לעיכול. איפה ביטחון הפנים של האזרחים? איך קורה שאדם יוצא מהבית לעבודתו וככה סתם לא חוזר. הפוליטיקאים מתעסקים באירן ולא בדברים שנוגעים לנו ביום יום במקום להתעסק בביטחון של התושבים.
"אף אחד לא עידכן אותנו בכלום. קיבלנו את המידע מהתקשורת ולא מהמשטרה. לפי מה שאנחנו שומעים הוא מטורף. התחושה שהוא עצור לא מקלה עליי ולא נותנת לי תחושה של סגירת מעגל. העובדה שהוא חולה נפש מטרידה מאוד והוא יוכל לצאת לחופשי ולבצע רצח נוסף".
החשוד ברצח נעצר על ידי היחידה המרכזית כבר ביום האירוע ומעצרו הוארך מעת לעת, כאשר ביום שני הוגשה נגדו הצהרת תובע ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים.
2 צפייה בגלריה
יוסי שמילוביץ. צילום: פרטי
יוסי שמילוביץ. צילום: פרטי
יוסי שמילוביץ. צילום: פרטי
ביום הרצח הצליח להגיע שמילוביץ עם רכבו לפתח תחנת משטרת זבולון כשהוא דקור ופצוע באורח קשה. ניסיונות ההחייאה עלו בתוהו וגורמי רפואה נאלצו לקבוע את מותו בבית החולים.
כעבור זמן קצר, התקבל דיווח על אדם אחר שהותקף על ידי אלמוני שדקר ופצע אותו באורח קשה. לצד ניהול חקירה מורכבת שכללה איסוף ובחינת ממצאים משלוש זירות שונות, קרי – רכבו של המנוח שבתוכו נדקר ועימו הגיע לתחנה, זירת הרצח בו נדקר וזירה שלישית בביתו של הפצוע השני.
בהתאם לממצאי החקירה שנאספו בזירות, לרבות עדויות ראיות פורנזיות והפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים, פוענח הרצח.
עו"ד יובל זמר, סניגורו של החשוד: "נסיבות האירועים, מצבו של החשוד מיד לאחר מעצרו כמו גם אנדיקציות אחרות שעלו במהלך החקירה מלמדות על כך שהיה שרוי במצב פסיכוטי חריף בעת האירוע ולא היה אחראי למעשיו.
"מזה כשלושה שבועות נמצא החשוד בהסתכלות פסיכיאטרית בתנאי אשפוז ומיד עם קבלת חומרי החקירה וחוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו נבקש מבית המשפט לקבוע כי לאור מצבו הנפשי בזמן האירוע לא ניתן להרשיעו בפלילים".
מהמשטרה נמסר: "בתום חקירה מואצת, פענחה היחידה את תיק הרצח של יוסף שמילוביץ ז"ל, ואירוע דקירה נוסף שבוצע על פי החשד באותו היום ע"י אותו חשוד".
שמילוביץ הותיר אחריו, בת זוג, ארבעה ילדים ונכדה. בנו נמרוד סיפר כי במוצאי שבת החזיר אותו לביתו לאחר ששמר על נכדתו: "הוא היה מאושר ודיבר איתי שהוא רוצה לעבוד עוד שנים רבות. זה פחד אלוהים מה שקורה".