אם לילדה בת 6 וחצי מקרית מוצקין טוענת כי בתה כמעט איבדה את חייה בגן, לאחר שניתנה לה גלידה המכילה ביצים, בעת שהיא אלרגית לביצים. האם הגיעה באופן בהול לגן והזריקה לבתה אפינפרין.
1 צפייה בגלריה
צילום: ShutterStock
צילום: ShutterStock
צילום: ShutterStock
"ההנחיות האלה נכתבו בדם של ילדים. אבל אנחנו נתקלנו בקשיים מתחילת הדרך, ולא היה שיתוף פעולה מצד הצוות בגן. זה כלל משפטים כגון 'חוזר מנכ"ל זה בגדר המלצה'. בגן לא הוציאו את האלרגן מהגן כפי שנדרש.
"הילדה אלרגית במגע, זאת אומרת שאם מישהו אוכל חביתה ולא שוטף ידיים ונוגע בה, היא מפתחת תגובה אלרגית חמורה. כשהלנתי על החביתות, אמרו לי 'מה נעשה עם ילדים שאוכלים רק ביצים ושום דבר אחר לא'.
"בשבוע שעבר, ביום האחרון ללימודים, התקשרה אלי הסייעת בבוקר ואמרה לי שלילדה יש פריחה. היא אמרה לי שהיו במקפיא שלוש קופסאות של גלידה של אותה, חברה הנראות אותו דבר, אבל אינן כוללות אותם רכיבים.
"שתי קופסאות עם ביצים שאסור היה להן להיכנס בכלל לשטח הגן, וקופסה אחת היתה ללא ביצים. לטענתה, היא נתנה לילדה מהגלידה ללא הביצים, ולא ברור לה איך היתה תגובה כזו. אבל שמעתי בקול שלה שהיא בלחץ. היא אמרה שהיא נתנה לה טיפות וזה לא נרגע.
"אני הרגשתי שאני צריכה לבוא לגן", סיפרה האם השבוע. "כשהגעתי, הסייעת ישבה ליד הילדה. היתה לה פריחה בכל הפנים. ביקשתי ממנה להוציא את הלשון.
"היא בקושי הצליחה להוציא אותה, כי היתה כבר נפוחה. לא היתה ברירה אלא להזריק לה את התרופה. אם לא מזריקים בזמן, היא נחנקת ומאבדת הכרה. אם הלשון היתה ממשיכה להתנפח, היא היתה יכולה להיחנק למוות".
למרות המקרה, לדבריה, בגן נותרו אדישים לסכנה. "אחרי שהזרקתי לה, הגננת נכנסה לגן. היא אמרה לי שהיא לא מתכוונת להתנצל, ושהיא עושה הכל כדי לשמור על הילדה. זה מה שהיא אמרה לי שנייה אחרי שהצלתי את הבת שלי.
"הם גם לא דיווחו לאף אחד על המקרה. יומיים לאחר מכן היתה לי פגישה במחלקת החינוך בעירייה. דיברתי איתם על המקרה, והבנתי שזו הפעם הראשונה שהם שומעים על כך.
"מקרים אלו ונוספים מצביעים על זלזול בוטה במצבה של בתי ועל קלות ראש בלתי נתפשת", כתבה האם בתלונתה למשרד החינוך. "אני דורשת למצות את הדין עם כלל הצוות, ורוצה לדעת מה נעשה בנידון. לא אקבל קלות ראש בנושא.
"מדובר פה בחיי אדם. בנוסף, אבקש להעביר את בתי לבית ספר אחר, בתקווה ששם אהיה שקטה יותר, ובתי תקבל את היחס ואת הזכות להגנה ושמירה לחייה, לא מתוך 'טובה', אלא מתוך מחויבות לנהלים שנכתבו בדם".
ממשרד החינוך נמסר: "הרשות המקומית ומשרד החינוך פועלים על מנת למנוע מקרים שכאלו. מבלי להיכנס למקרה הנ"ל מטעמי צנעת הפרט, נציין כי כלל הצוות מגויס לטובת הילדה, והלקחים יופקו".