28 חודשי מאסר בפועל נגזרו השבוע על תושב קרית ביאליק (43) שהתפרץ באישון לילה לביתה של שכנתו בבניין מגוריו וגרם נזק בדירתה, בשל סכסוך שכנים על רקע חריגות בנייה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
הוא חיטט בחפצי הבית, פתח מגירות וקופה רושמת, וקרע כריות ומזרן. השכנה התעוררה מהשינה בעקבות הרעש, והחלה לסרוק את הבית. לאחר מספר רגעים ראתה את הנאשם כשהוא מכסה את פניו עם החולצה, והודיעה לו כי היא מזהה אותו וכי בכוונתה להתקשר למשטרה.
הנאשם איים על השכנה שלא תתקשר למשטרה, והזהיר אותה שיש לו סכין ביד. השכנה הסכימה לא להתקשר למשטרה, אך התקשרה לבת זוגו של הנאשם וביקשה ממנה להגיע לדירה. בת הזוג הגיעה לדירת השכנה יחד עם בנה וחברו של הנאשם, והם סידרו את הנזק שגרם הנאשם בדירתה. במעמד זה שילם הנאשם לשכנה 400 שקל כדי לפצותה על חלק מהנזק שנגרם.
הנאשם הודה במסגרת עסקת טיעון, בה נמחקו נגדו עבירות של פציעה. בכתב האישום המקורי מיוחס לנאשם דקירה של השכנה באצבעה, כאשר ניסתה לחייג למשטרה.
התביעה ביקשה להחמיר עם הנאשם, בטענה כי הוא הפך את העבריינות לדרך חיים, וכי בעברו הרשעות קודמות בגין עבירות אלימות, רכוש, סחיטה באיומים וסמים. סניגורו, עו"ד רועי קרן, ביקש מבית המשפט להקל עם מרשו וציין כי הוא לא ביצע את מעשיו בשל בצע כסף ולא ניסה לגנוב דבר מהדירה. כמו כן ציין כי מרשו לקח אחריות על מעשיו והביע חרטה עליהם.
שופטת בית משפט השלום בקריות, סימי פלג קימלוב, גזרה על הנאשם 16 חודשי מאסר בפועל, וכן הפעילה את המאסר על תנאי למשך שנה שהיה תלוי נגדו.
בגזר דינה ציינה: "נסיבות העבירה חמורות, וניתן רק לתאר את המורא והפחד שאחז במתלוננת כאשר גילתה כי האדם שהתפרץ לביתה הוא אדם המתגורר סמוך אליה, ואשר אף איים עליה שלא תתקשר למשטרה. מדובר בנסיבות שברף הגבוה בחומרתן בעבירת ההתפרצות. אמנם הנאשם לא גנב מאומה, אולם הנסיבות והרקע לביצוע העבירה, תוך שהנאשם ביקש לזרוע פחד אצל המתלוננת ביודעו כי היא נמצאת בדירה, הן חמורות".
מעבר למאסר בפועל גזרה השופטת על הנאשם לפצות את השכנה ב-1,000 שקל.