תושבת קרית מוצקין שהחנתה את רכבה סמוך לקופת החולים מכבי בעיר הפעילה את אפליקציית החנייה 'פנגו', אבל קיבלה דוח בגובה 100 שקל. לדבריה, ביקשה מהפקח, שעוד היה במקום, לבטל את הדוח, אבל הוא סירב.
1 צפייה בגלריה
המחשה: אבי מועלם
המחשה: אבי מועלם
המחשה: אבי מועלם
"כשיצאנו מקופת החולים, בשעה 8:28, ראינו דוח על השמשה שניתן בשעה 8:22, שש דקות קודם לכן. הפקח שכתב את הדוח עוד היה במקום, אז שאלתי אותו למה הוא נתן לי דוח.
"פתחתי את האפליקציה והראיתי לו שהפנגו כבר עובד 28 דקות. הוא אמר לי שכנראה לא היתה תקשורת, ושאגיש ערעור. כעסתי והרגשתי רע עם זה - למה להגיש ערעור? הוא נתן את הדוח בלחיצת כפתור, ושולח אותי לכתוב מכתב ליועץ המשפטי. שיבטל את הדוח גם בלחיצת כפתור. אמרתי לו שאם אין תקשורת, אז שלא ייתן דוח".
למרות מצבה הבריאותי, החליטה לפנות בטלפון למחלקת הפיקוח. "ענתה לי מישהי שאמרה גם היא שאולי לא היתה תקשורת. אז החלטנו לא לוותר, ונסענו למחלקת הפיקוח כדי שיבטלו לנו את הדוח.
"אחרי כמה דקות שם הייתי כבר גמורה והרגשתי רע. אותה אחת שענתה לי לטלפון ישבה שם ואמרה: 'אני רואה שלא היתה תקשורת. נגיש ערעור. אז שאלתי למה נותנים דוח אם אין להם תקשורת. זו 'שיטת מצליח' - אולי כך העירייה עושה כסף על חשבון התושבים. גם כשמדובר בטעות שלהם, הם מטרטרים. לכתוב מכתב ולהעביר ליועץ משפטי בגלל טעות שלהם? זו חוצפה".
מעיריית קרית מוצקין נמסר: "המקרה נבדק לגופו של עניין. לעיתים נדירות ישנן בעיות תקשורת שמקשות על הפקחים בזיהוי רישום מול חברת פנגו. פקח, לאחר שרשם דוח, אינו מוסמך לבטלו, ובכל מקרה אם נפלה טעות והנהגת תציג את פלט האישור של חברת פנגו שמעיד כי במועד רישום הדוח הפנגו היה בתוקף, הדוח יבוטל".