תושב קרית אתא, בן 34, שפתח מעבדת סמים בדירתו, לא ייכנס לכלא, לאחר שהחל להשתתף בטיפול ניסיוני לגמילה מסמים וממשככי כאבים.
1 צפייה בגלריה
שוטרת במעבדה שהתגלתה בגיל עמל | צילום: דוברות המשטרה
שוטרת במעבדה שהתגלתה בגיל עמל | צילום: דוברות המשטרה
שוטרת במעבדה שהתגלתה בגיל עמל | צילום: דוברות המשטרה
מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בקריות, בו הודה הנאשם, עולה כי הוא גידל בביתו 62 שתילי קנבוס במעבדה שבה נמצאו 21 בתי מנורה, 8 מפוחים, 6 פילטרים, 19 שנאים, רשתות יבוש ומזגנים ניידים. הוא הורשע בעבירות של גידול וייצור סמים מסוכנים, החזקת ושימוש של סמים שלא לצריכה עצמית.
סניגורו של הנאשם, עו"ד רועי קרן, ביקש מבית המשפט להתחשב בנסיבות חייו של מרשו וציין כי התמכר בתחילה למשככי כאבים שניתנו לו במרשם רופא במסגרת טיפול במרפאת כאב. זאת, לאחר שעבר תאונת דרכים קשה ונחבל בראשו.
הנאשם שולב בטיפול גמילה, אך לא הצליח לעמוד בו ואז הוצע לו להשתלב בטיפול אמבוליטורי חדש לגמילה ממשככי כאבים. הנאשם הצטרף לטיפול, משתף פעולה והוא שומר על ניקיון מסמים.
קצין שירות המבחן המליץ לבית המשפט שלא לגזור עליו מאסר ואיפשר לו להשתקם, אף כי מדובר בטיפול חדשני שתוצאותיו אינן ברורות.
שופטת בית משפט השלום, סימי פלג-קימלוב, קיבלה את בקשת הסניגור וגזרה על הנאשם פיקוח של קצין מבחן למשך שנתיים, קנס בסך 4,000 שקל ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.
השופטת פלג קימלוב כתבה בגזר דינה: "אני בדעה כי מתחם הענישה ההולם את העבירות בהן הורשע הנאשם נע בין שישה חודשי מאסר בפועל ועד עשרים חודשי מאסר בפועל", עם זאת קבעה כי בעניינו החליטה לחרוג לקולה ממתחם הענישה הסביר כדי לתת לנאשם אפשרות להשתקם".