גלי צונאמי היכו בקרית ים, בתיאוריה: פיקוד העורף ערך היום (ג') תרגיל, שבו נבדקה לראשונה התמודדות של תלמידים מקרית ים עם תרחיש של רעידת אדמה המלווה בגלי צונאמי. התרגיל נערך בבתי הספר אורים, צליל ים ואלמוגים וכן בעוד חמישה בתי ספר בנהריה, בת ים, אשקלון וג'סר א-זרקא.
בפיקוד העורף מסבירים כי מטרת התרגיל היא "להטמיע את הנחיות ההתגוננות לרעידת אדמה וצונאמי ולשפר את היערכות מערכת החינוך לתרחיש רעידת אדמה", ומציינים כי בעת רעידת אדמה, כל מי שנמצא סמוך לחוף הים חייב לעזוב באופן מיידי את החוף, ולהתרחק מן החוף קילומטר אחד לפחות. מי שאינם יכולים, יחפשו לעלות לבניין קרוב ולהעפיל לקומה הרביעית ומעלה..
השנה הוחלט לתרגל לראשונה מספר מצומצם של בתי ספר להתמודדות עם צונאמי, גלי ענק שנוצרים במקרה של רעידת אדמה בעומק הים. הגלים נהדפים אל החוף בעוצמה אדירה, ושטף המים מגיע עד קילומטר ביבשה, תוך גרימת נזק אדיר.
המים העכורים סוחפים איתם אנשים, בעלי חיים, כלי רכב, עצים ורכוש. צונאמי שפגע בדרום מזרח אסיה בשנת 2004 גרם לעשרות אלפי הרוגים ולנזק של מיליארדי דולרים.
היום נערך התרגיל גם בבתי הספר אורים, צליל ים ואלמוגים בקרית ים. בשעה שהתלמידים היו בכיתות, נשמע אות כריזה. התלמידים התבקשו לצאת בזריזות מהכיתות ומבית הספר, יחד עם צוות ההוראה, ואז נעו מזרחה.
1 צפייה בגלריה
תרגיל הצונאמי. צילום: נחום סגל
תרגיל הצונאמי. צילום: נחום סגל
תרגיל הצונאמי. צילום: נחום סגל
יצוין כי מזה 21 שנים, מקיים פיקוד העורף "תרגיל מוסדות חינוך", בשיתוף עם משרד החינוך, הרשויות המקומיות וארגוני החירום בכל הארץ, בכל בתי הספר הממלכתיים וכן בחלק מגני הילדים. כל שנה נבחנת התמודדות עם תרחיש אחר: רעידת אדמה, ירי טילים, וכד'.