משרד החינוך הודיע על כוונתו לסגור את מרכז הלמידה האזורי בבית ספר אחדות בקרית מוצקין בשנת הלימודים הבאה. ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, וראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, שלחו מכתב למשרד החינוך בו דרשו לבטל את ההחלטה.
1 צפייה בגלריה
מרכז לשיפור למידה. צילום: נחום סגל
מרכז לשיפור למידה. צילום: נחום סגל
מרכז לשיפור למידה. צילום: נחום סגל
המרכז המופעל על ידי משרד החינוך משרת 240 תלמידים מקרית מוצקין ומקרית ביאליק שאף משתתפות בתקצובו.
במרכז, הפועל בשעות אחר הצהריים, מקבלים הילדים, שאובחנו כסובלים מלקויות למידה שונות, סיוע מגורמי מקצוע שונים: טיפול רגשי, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ייעוץ וכדומה.
לאחרונה הודיע משרד החינוך לרשויות כי הוחלט לסגור את המרכז בסוף השנה. בעקבות זאת, הוחלט שהילדים יקבלו את הטיפולים במסגרת בית הספר ביום הלימודים ולא בשעות אחר הצהריים כפי שהיה נהוג. לאור ההחלטה, ראשי הרשויות שלחו מכתב למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל.
במכתב ביקשו השניים לבטל את ההחלטה ולא לסגור את המרכז. "במרכז לומדים 240 תלמידים משתי הקריות הזוכים לסיוע לימודי ומקצועי מאנשי צוות מסורים ורתומים למטרה, שלאורך השנים הביאו לשיפור והתקדמות ביכולות הלימודיות והאישיות של תלמידי המרכז", כתבו.
"החלטת משרד החינוך לסגור את מרכז הלמידה מהווה פגיעה ישירה בתלמידים הזקוקים לשירותים, והעתקת השירות לתוך בית הספר תפגע במקצועיות השירות ואיכותו".
צורי. "הם טוענים שאין מקום יותר למרכזים מהסוג הזה. יש לכל היותר שני מרכזים כאלה בארץ, אבל הם ככל הנראה לא חושבים שזה מודל שמתאים. יש גם טענה שאופן העסקה של הגורמים במרכז אינה מתאימה להנחיות, אבל אנחנו נשכנע אותם להשאיר אותו".
ממשרד החינוך נמסר: "טרם התקבלה החלטה בעניין".