מיזם האופניים השיתופיים הושק בקרית מוצקין. האופניים יופעלו באמצעות אפליקציה סלולרית בעלות נמוכה של כ-3 שקלים לחצי שעה. בעוד כשבועיים צפוי להיכנס הפרויקט גם לקרית ביאליק. בקריה יהיו כמאה זוגות אופניים.
היום (שני) השיקה חברת "מובייק" את פרויקט האופניים השיתופים שייכנס בקרוב לעוד רשויות בארץ. המיזם כולל בשלב הראשון כמאה זוגות אופניים שיוצבו בנקודות אסטרטגיות בעיר.
1 צפייה בגלריה
צילום: מירית פנחס
צילום: מירית פנחס
צילום: מירית פנחס
Mobike, סטארט-אפ סיני שמתמחה בשירותי אופניים משותפים. את האופניים של Mobike ניתן להזמין מראש ולהשתמש בהם לנסיעות קצרות. אבל מה שמייחד את השירות הוא העדר תחנות להחזרה ואיסוף.מנכ"ל החברה, לירן גלבוע: "מדובר באופניים חכמים בהם מותקן מערכת GPS המתריעה על מיקום האופניים בכל העת. את האופניים מפעילים באמצעות אפליקציה בטלפון הסלולרי. דמי רישום ראשונים הינם 9 שקלים ויחזרו למתקין במידה וירצה להפסיק את השימוש באופניים.
עלות השימוש באופניים תעמוד על כ-3 שקלים לחצי שעה. בחודש הראשון הפיילוט יהיה בחינם לתושבי מוצקין.
"היום עלות תחבורה ציבורית עומדת על יותר מחמישה שקלים", אמר גלבוע. "האופניים מעניקים אופציה תחבוריתית זולה יותר ונוחה ומיועדים לשימוש מגיל 16".
יצוין, כי לא מדובר באופניים חשמליים. הגלגלים מופעלים באמצעות כבל מוסתר שאינו נקרע, ולא על ידי שרשרת כמו באופניים המסורתיות. כמו כן הגלגלים עשויים מגומי דחוס ואינם מלאים באוויר. לפיכך לא צפוי מקרה של תקרים בגלגלים. עוד ציין גלבוע, כי הנוסע באופניים מבוטח לכל מקרה של פגיעה ברוכב או בצד ג'.
כאמור, היום יצא המיזם לדרך בקרית מוצקין. בעוד כשבועיים הוא צפוי להתחיל גם בקרית ביאליק. גם שם צפויה להיות אותה כמות אופניים כ-100 זוגות. נכון להיום מתקיימים מגעים עם קרית ים.
לאחר שיכנס הפרוייקט גם לביאליק ניתן יהיה להשאיר את האופניים גם שם. "אנחנו פונים לכל עיר שמעוניינת בשירות לפנות אלינו", אמר. "אנחנו מאמינים שזה מתאים לכולם".