בקרית אתא הוקמה סיירת הורים, שסורקת בלילות את הפארקים, לרוב בסופי השבוע. בשבת האחרונה הצטרף ראש העיר לסיור. בעקבות ריבוי מקרי האלימות והוונדליזם, בקרב בני הנוער, הוקמה סיירת המורכבת מ-71 הורים מתנדבים.
בימים חמישי עד שבת מתרכזים הפעילים ומחלקים את העיר לשניים. בכל קבוצה בין 8-10 סיירים. שעות הפעילות הן החל מהשעה 22:00 ועד 3:00 לפנות בוקר. מצוידים בשתייה חמה ובמאפים ומתוקים, תרומת מאפייה בעיר, הם יוצאים לפארקים המרכזיים, לבדוק מה בני הנוער עושים בלילות.
טלי נחמני, עובדת סוציאלית ורכזת תוכנית 'מצילה': "המטרה שלנו היא לדבר ולהתריע, להסביר להם מהן ההשלכות של המעשים שלהם. אנחנו לא שופטים ולא מעבירים ביקורת. אם יש קטטות, אנחנו משתדלים לגשר. אם מדובר בשתיית אלכוהול, מנסים להסביר את הצד הרפואי. בלילה אנו הופכים חלק מהם".
כמו כן, מציינת נחמני כי גם הרשות מנסה להתמודד עם תרבות הפנאי בעיר. לבני הנוער בקרית אתא אין מועדונים, או מקומות בילוי. לכן הם יושבים לרוב בפארקים ומעבירים את זמנם. "אנחנו מקשיבים להם. עצם העובדה שאנחנו שם, בפארקים בלילה, יש פחות אלימות, הנוכחות שלנו מחזקת את החלשים יותר.
"אם במצב אחר היו נטפלים לילד, או שהוא היה נכנע ללחץ חברתי מסוים, אנחנו שם לחזק אותו. נתקלנו בכמה מצבים שבני מיעוטים חנו בקרבת מקום, וכשראו אותנו נסעו משם".
בסיירת יש הורים העוסקים בתחומים שונים, לכל אחד גישה אחרת לנוער. אחת הפעילות, למשל, היא אחות במחלקת טיפול נמרץ, שיכולה לתת מענה רפואי. המתנדבים מגיעים לאסיפות הורים לבושים בחולצות עם לוגו, כדי לגייס עוד פעילים. מטרתם לעורר מודעות בקרב המבוגרים, שיידעו מה מתרחש עם ילדיהם כשהשמש שוקעת.
ראש העיר, יעקב פרץ: "סיירת ההורים היא פעילות נוספת שבה מגלים הורים מעורבות בחיי הילדים ועומדים מקרוב אחר פעילות בני הנוער בלילות. אני רוצה לברך את כל ההורים אשר בחרו להצטרף ולסייע תוך דוגמה אישית למען ילדי העיר".