לאחר מינוי יו"ר וגזבר במועצה הדתית בביאליק, לא נרגעו הרוחות. ביום שישי הוחלפו המנעולים בכל הדלתות במבנה המועצה. גורמים שנכחו במקום מוסרים כי הפעולה לא התנהלה על מי מנוחות ופקידת המועצה הזמינה משטרה למקום כדי למנוע את המעשה.
בשבוע שעבר נבחר שמעון אזריאל ליו"ר המועצה. חברי האופוזיציה בקרית ביאליק טוענים כי המינוי לא תקין ולא היה שיקוף מלא לציבור בעת בחירת המומלצים לתפקיד. כשהגיעו למקום עובדי המועצה הישנים והחדשים ביום שישי, התפתח ויכוח סוער בין הנוכחים במקום, שהרגישו אינם רצויים במקום עבודתם.
יו"ר ועד העובדים, יוסי ברבי, ששהה באותה עת במשרדי חברת קדישא הסמוכים למועצה, אומר: "הייתי במשרדי קדישא, לחתום על כמה מסמכים. כמה רגעים לאחר שהגעתי, הגיע ליאור טרגן, מזכיר ראש העיר, חברי המועצה שנבחרו וחיים בדוסה נכחו גם.
הרוחות התלהטו, ובראש הבלגן עמד מזכיר ראש העיר, שלא מובן לי מה הוא עשה שם מלכתחילה, כי המועצה הדתית אינה כפופה וקשורה לעירייה. למקום הגיעו שני עובדי עירייה שאמרו שקיבלו הנחיה ממנהל האחזקה שלהם להחליף את המנעולים בבניין. במקום עצמו הם קיבלו אישור מטרגן להמשיך". בשלב הזה הוזמנה ניידת למבנה, אך המנעולים הוחלפו בכל זאת.
מוסיף ברבי: "אני לא מבין מדוע עובדי העירייה צריכים לבצע עבודות למועצה הדתית. את שאר הדברים ששייכים למועצה אני אשאיר לשר הדתות, אני רק המום מההתנהגות הברוטאלית של העירייה".
מעיריית ביאליק נמסר: "העירייה אינה קשורה לנושא והחלפת המנעולים היא סמכותה של המועצה הדתית. איש מהעירייה לא נכח בעת החלפת המפתחות".
יו"ר המועצה הדתית החדש, שמעון אזריאל, ציין כי יוזמת החלפת המנעולים היתה שלו. "שמעתי שיש פעילות שלא קשורה למועצה הדתית ומתנהלת בבניין", אמר אזריאל. "זה נעשה מטעמי פרטיות. את העבודה ביצעו חברי המועצה ולא חברי העירייה.
"בנוגע למשטרה: הפקידה הזמינה ניידת אך לא היה למשטרה מה לעשות, מכיוון שזכותנו להחליף מנעולים. הכול היה כדין".