הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה, בכפוף לביצוע מספר תיקונים, את התוכנית להגדיל את מספר הקומות בבניין ברחוב זבולון בקרית אתא מ-7 קומות ל-10 קומות, תוך מתן אישור לעירוב שימושים. הוועדה ציינה כי היא מעודדת את המגמה הזו ברחוב, שהוא ציר כניסה ראשי לקרית אתא.
2 צפייה בגלריה
מגרש של דונם ברחוב זבולון
מגרש של דונם ברחוב זבולון
המגרש ברחוב זבולון, קרית אתא
(צילום: איתי בן אליעזר)
הפרויקט מקודם על ידי החברה ש.ב. אדיר נכסים והשקעות ומתייחס למגרש ריק ברחוב זבולון, על שטח של דונם אחד. התוכנית הציעה להקים במקום בניין בן עשר קומות, במקום 7 קומות בתוכנית בניין עיר המקורית, ובו 24 יחידות דיור. בנוסף, התוכנית מציעה שילוב שימושים למסחר ומשרד ב-2 הקומות הראשונות וכן מוצעת קומה אחת עבור חנייה תת קרקעית.
התוכנית נדונה כבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה קרית אתא, שם הוחלט להמליץ להפקיד אותה.
המהלך הדיון הועלו מספר נושאים שהיזמים חייבים לבדוק ולשנות, כמו התייחסות לשאלה האם במגרש קיימים עתיקות, סימון עצים לשימור, שינוי בנושא החניות ועוד.

2 צפייה בגלריה
מגרש של דונם ברחוב זבולון
מגרש של דונם ברחוב זבולון
מגרש של דונם ברחוב זבולון
(צילום: איתי בן אליעזר)

בתום הדיון החליטה הוועדה על הפקדת התוכנית וקבעה: "התכנית הינה תכנית נקודתית במגרש ריק מבינוי על ציר ראשי במרכז העיר, רח' זבולון, המציעה הגדלת זכויות בניה ויח"ד. התכנית תואמת ומחזקת את התכנון הכולל למרכז העיר המאופיין באינטנסיביות עירונית, וכן בעירוב שימושים, ומעודדת הליכתיות במרכז העיר".

קראו עוד:

עם זאת היזמים נדרוש לבצע מספר שינוים תוך חצי שנה כדי שהתוכנית תופקד ובין השאר התאמת מספר החניות למספר יחידות הדיור, בניית שתי קומות חנייה תת קרקעית התאמת עיצוב חזית הבניין לחזיות של בניינים דומים ברחוב ועוד.