תושבת הקריות הגישה השבוע לבית משפט השלום בקריות תביעת לשון הרע בסך 15 אלף שקל נגד תושבת אחרת שהשמיצה אותה לטענתה בקבוצת הוואטסאפ של ההורים בבית ספר יסודי.
2 צפייה בגלריה
טלפון נייד
טלפון נייד
טלפון נייד
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מהתביעה עולה, כי משפחת התובעת עברה לאחת מהקריות לאחרונה בעוד הנתבעת עזבה את העיר, אך המשיכה להיות חברת בקבוצה הכיתתית. לטענתה, הכל החל לאחר שבנה של הנתבעת הציק לבנה במסיבת יום הולדת אליה הוזמנו שניהם. לטענתה היא לא ייחסה לנושא יותר מדי חשיבות כיוון שידעה כי אותו ילד עזב למעשה את הכיתה.
"הבנתי שסביר להניח שהילד 'סימן' את בני וכנראה שבעתיד יהיו עוד מפגשים נוספים בין הילדים לכן החלטתי לפנות לאם בהודעה לאחר סיום האירוע בהודעה על שאירע באירוע ובבקשה שיותר לא יציק ולא יתקרב לבני".

"פשוט לחסום"


לטענת התובעת, למרות ששלחה את ההודעה לנתבעת באופן פרטי, בתוך שניות היא פרסמה את הודעתה בקבוצת ההורים המונה 33 משתתפים. התובעת ביקשה מהנתבעת למחוק את ההודעה, שנשלחה אליה באופן פרטי, מקבוצת ההורים אך בתגובה כתבה הנתבעת: "שמישהו יאמר לאמא הזו שהבן שלי טהור, שאלוהים יעזור לך". מיד לאחר מכן הוסיפה וכתבה הנתבעת: "פשוט לחסום, כולם חסימה, אישה הזויה".
עוד טענה התובעת כי ציפתה שאותה אם תמחק את ההודעות הפוגעניות אך זה לא נעשה. עוד הוסיפה כי לאחר אותה הודעה, היו מספר אירועים לילדי בית הספר אך היא נמנעה מלהגיע אליהם עקב הבושה והשפלה שהרגישה. גם לאסיפת ההורים היא ביקשה להגיע בשעה נפרדת מפאת חוסר רצון להיתקל בהורים מחשש לתגובתם. עוד הוסיפה כי מאז המקרה בעלה הוא זה שאוסף את הילד מבית הספר, דבר שמאלץ אותו לצאת מהעבודה וזאת בשל אי רצונה להיתקל ביתר ההורים שממתינים לילדיהם.
"דברי לשון הרע נכתבו על ידי הנתבעת ברוע ובזדון, מתוך כוונה ומטרה שלה לפגוע בשמי הטוב ובמטרה להשפיל ולבזות מול מספר רב של אנשים...", כתבה.

2 צפייה בגלריה
אישה עצובה
אישה עצובה
"מצאתי את עצמי כמטרה לבוז בפני הורים רבים"
(צילום: ShutterStock)

17 ימים לאחר פרסום הדברים, שלחה התובעת מכתב התראה טרם נקיטת צעדים משפטיים לתובעת בו ביקשה התנצלות נוכח הוצאת דיבתה, כהגדרתה, ובקישה פיצוי מינימלי אותו התחייבה לתרום לצדקה אולם לא נענתה.

קראו עוד:

לטענת התובעת, היו בדברים שפרסמה הנתבעת משום לשון הרע וגם פגיעה בפרטיות, בכך שפרסמה ברבים את מה שנכתב לה באופן אישי. "כתוצאה מעוולת הנתבעת סבלתי מעוגמת נפש רבה, טרדה וטרחה בעיסוק בלתי פוסק להגן על שמי מול הורים שפנו אלי בשכונה עם הערות/שאלות בנוגע לפרסומים וחלקם אף אינם אומרים שלום ואינם מדברים עמי.
"אין זה מוגזם לומר כי פרסומיה של הנתבעת פגעו בשמי ובתדמיתי ואף טלטלו את נפשי מקצה לקצה. מצאתי את עצמי כמטרה לבוז בפני הורים רבים, אשר ראו אותי מדי יום מביאה ומחזירה את בני למסגרת בית הספר, מביאה ומחזירה לחוגים מדי יום, ואשר קשרו את שמי לפרסומיה של הנתבעת", נכתב בתביעה.
טרם הוגש כתב הגנה.