עופר לוקץ', שוטר לשעבר בתחנת זבולון שהפך לעבריין מרמה, הונה תושבת קרית מוצקין והצליח להוציא ממנה סכום העולה על 3 מיליון שקל. האשה, עובדת רפא"ל, העבירה ללוקץ את כל חסכונותיה, קרנות התגמולים שלה, משכנה את ביתה ולקחה הלוואות מהבנק ומחברים, עומדת לפני פינוי מדירתה.
לוקץ' שגר בשכנות למתלוננת התיידד עימה ועשה עליה רושם טוב לאחר שהציג עצמו כאיש עסקים. בשלב מסויים, על פי החשד, החל להציע לה קרקעות לנדל"ן לקנייה תוך שהוא מבטיח לה שהיא תוכל להשכיר את הבתים ולהתעשר.
האשה 'קנתה' את סיפורו של לוקץ' והחלה להעביר לו כספים כאשר בכל פעם, כך על פי החשד, הציע לה עיסקה מפתה נוספת, וכך במשך חודשים הוציא ממנה מיליוני שקלים שהיו כל ממונה, חסכונותיה ורכושה.
ראש מפלג הונאה של המחוז הצפוני, רפ"ק אהרון גלאור: "האשה הגישה את תלונתה בחודש אוקטובר, אבל היה קושי רב לגבות את התלונה בשל מצבה הנפשי של המתלוננת. היא עצמה לא הצליחה לספר לנו בבת אחת את כל מה שהוא עולל לה ונדרשו מספר פגישות עימה על מנת לקבל את כל הפרטים.
"מעבר למצבה הנפשי של המתלוננת גם התלונה עצמה היתה מורכבת מאוד כי הכסף לא נלקח ממנה בבת אחת אלא לפרקים. כל הזמן עוד קצת ועוד קצת. בנוסף המתלוננת לא היתה בטוחה בעצמה בהגשת התלונה. לרגע היא מסרה פרטים ורגע חזרה בה כי היא פחדה שאם תתלונן נגדו הוא לא יחזיר לה את כספה.
"אנחנו הסברנו לה שהוא עבריין מרמה מוכר לנו, שכבר ריצה מאסרים על עבירות עוקץ ויש להגיע אליו כמה שיותר מהר. לאט לאט שיכנענו אותה לסיים להגיש את התלונה. עם סיום הגשת התלונה ביקשנו לעצור אותו ולא הצלחנו לאתר אותו. הוא הוכרז עבריין נמלט. בתחילת השבוע הוא הגיע לבית חולים לחולי נפש בטירת הכרמל ואישפז את עצמו.
"זוהי מודה חדשה שאנחנו נחשפים אליה בתקופה האחרונה שעבריינים שיודעים שהם מבוקשים על ידי המשטרה הולכים ומאשפזים עצמם בבית חולים לחולי נפש על מנת לטעון לגבי שפיותם. אנחנו המתנו בסבלנות בפתח בית החולים ולאחר יומיים, כשהוא שוחרר, הוא נעצר על ידינו בשער בית החולים".
דובר המחוז הצפוני, סנ"צ יהודה ממן: "לוקץ', אסיר לשעבר בעבירות מרמה, ניסה לפני מספר ימים להתאשפז בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת כרמל בניסיון להכריז עליו כלא שפוי, ניסיון זה לא צלח וכאמור הבוקר בתום חקירה אינטנסיבית של מפלג הונאה צפון הוא נעצר".
לוקץ' מכחיש את החשדות המיוחסים לו.