הורים לילדי גן עין גדי בקרית מוצקין השביתו בשבוע שעבר את הגן לשלושה ימים עד שנמצא פתרון לשיפוצים שנערכים בבניין הסמוך למבנה הגן. "נחזיר את הילדים כשיורידו את הפיגומים ויודיעו לנו שדוחים את עבודות השיפוץ למועד חופשת הקיץ", איים אב לילדה בתחילת השבוע שעבר.
כשבועיים לאחר תחילת שנת הלימודים הובהר להורים כי הבניין מעל לגן הילדים עומד לפני שיפוץ שכולל הצבת פיגומים, קילוף כל השכבה החיצונית של הקיר, חידוש וצביעת המבנה, עבודה הדורשת שימוש בכלים כבדים, מרעישים ומזהמים.
"לא ברור לנו מדוע לאחר חודשיים של חופש גדול, בהם הגן לא היה פעיל וניתן היה לבצע את העבודות ללא כל הפרעה, החליטו דיירי הבניין לבצע את העבודות בדיוק כאשר הילדים שוהים בגן", תהו ההורים.
ב-11 בנובמבר הוצבו פיגומים על הבניין מעל הגן. לטענת ההורים, קיימת סכנה ממשית לבטיחות הילדים, מכיוון שמנוף פרק את הפיגומים בצמוד לגדר בה שוהים הילדים, מעל לראשיהם. כמו כן הם טענו כי לא ניתן לבצע כל פעילות בגן בשל עוצמת הרעש במקום.
"הגעתי למקום וראיתי את המתרחש", מספר אב, מחברי ועד הגן. "לא האמנתי למראה עיניי, ובו ברגע התקשרתי למנהל מחלקת החינוך בעירייה, אייל אורן, ובישרתי לו את שראיתי. אורן אמר שביום ראשון ניפגש עם מהנדס העיר ונחליט על המשך פעילות.
"אמרנו לאייל שאם יימשכו העבודות, נשבית את הגן לאלתר, הוא חשב שאנו לא רציניים ואמר שאין מה לעשות. באותו יום נפגשנו חברי הוועד והודענו לכל ההורים שאנו משביתים את הגן".
בתיווך הגננת נפגש האב עם אורן, ולדבריו סוכם כי העבודות לא יחלו עד לפגישה המשותפת. בסוף השבוע אכן לא בוצעו עבודות, אך ביום ראשון השבוע, סיפר, "הגיעה משאית עמוסה פיגומים לאתר ופרקה בסמוך לגדר גן הילדים".
בפגישה שנערכה בין נציגי הגן לבין ראש העיר, חיים צורי, אורן ומהנדס העיר, הובהר לנציגי ההורים כי "יש בבניין גברת עקשנית שאינה מוכנה לוותר, וגם הם לא מבינים מדוע החליטה הגברת לבצע את העבודות בדיוק עכשיו".
כאמור, מיום שני עד יום רביעי הושבת הגן. להורים הוצע פתרון זמני, להעביר את הילדים למקלט, אך הם כעסו: "במקלט אין פתחי אוורור, וגן המשחקים שישמש את הילדים יהיה הגן הציבורי מאחורי הרבמ"ד. זה חוסר אחריות. יש ילדים עם בעיות נשימה, וכיצד שתי גננות ישמרו על מעל ל-30 ילדים בגן משחקים ציבורי?".
למרות המחאה, גם בין ההורים היו הדעות חלוקות. "איני יכול 'לשבור את השורות' ולהפר את ההסכם בין ההורים שלא לשלוח את הילדים", כותב אב אחר, "אך אני והורים נוספים לא מצדיקים את השבתת הגן. בינתיים לא התחילו לעבוד במקום, וכל המחאה היא על דבר עתידי. יש דרכים נוספות לפתור משברים".
מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "הורי ילדי גן עין גדי החליטו להחזיר את ילדיהם לגן ולהפסיק את השביתה, וזאת לאחר פגישה שקיימו בעירייה עם מנכ"ל העירייה, מהנדס העיר ומנהל מחלקת החינוך.
"בפגישה הוצג בפניהם מסמך מאת מהנדס בטיחות המסדיר תנאים לעבודה בבניין הפרטי. מסמך זה הועבר ואושר בחתימה גם על ידי ממונה בטיחות מטעם משרד החינוך".