הקרב על ראשות עיריית קרית אתא מתחמם: לפי סקר של מכון Elixir, בראשותה של ד"ר דורית בן ברוך, הפער בין ראש העיר, יעקב פרץ, לבין יו"ר האופוזיציה, הילה רובין שלם, עומד על 11 אחוז בלבד. הסקר התקבל מטעם מחנה רובין שלם, שם רואים בתוצאותיו הישג מרשים.
2 צפייה בגלריה
הילה רובין שלם
הילה רובין שלם
פרץ (מימין) ורובין שלם
(צילום: נחום סגל, אילן קדוש)

הסקר בוצע באמצעות הודעות סמס לכ-50 אלף תושבים. בתוך ההודעה שובצה קישורית באמצעותה ניתן היה להשיב על הסקר. בכל קישורית ניתן היה להשתמש פעם אחת בלבד. בדברי ההסבר לסקר ציינה ד"ר בן ברוך כי על השאלון השיבו 1,072 מתושבי קרית אתא בגיל 17 ומעלה. לדבריה, תוצאות הסקר מייצגות את הפרופורציה המדויקת של בעלי זכות הבחירה באתא בחלוקה על פי אזורים וטעות דגימה מירבית היא פלוס או מינוס 2.69%.
48% מהמשיבים היו גברים ו-51% נשים. הסקר גם בדק עמדות פוליטיות כאשר 67% מהמשיבים הגדירו עצמם אנשי ימין.
יעקב פרץ זכה ל-473 קולות מבין המצביעים ובסך הכל 48%. הילה רובין שלם זכתה ל-366 קולות, 37.1% מבין המצביעים כאשר 102 מצביעים טרם החליטו ועוד 45 הודיעו כי הם אינם מתכוונים להצביע.

2 צפייה בגלריה
רחוב העצמאות, ברקע בניין העירייה החדש
רחוב העצמאות, ברקע בניין העירייה החדש
רחוב העצמאות, ברקע בניין העירייה
(צילום: שי רגב)

בבחירות למועצה, 'הליכוד' בראשות פרץ זוכה ל-6-7 מנדטים ורשימת 'הילה שלם והתושבים' זוכה ל-5-6 מנדטים. ש"ס תזכה במנדט, כך גם נץ של ציון אסולין. ג' מתנדנדת בעוד יתר הרשימות לא עוברות את אחוז החסימה.

קראו עוד:
רובין שלם ציינה כי הבחירות הקרובות הן קרב דורי וחבריה ניהלו קמפיין בשטח, מדלת לדלת: "הכנו תוכנית עבודה יישומית של 24 דפים מול ראש עיר שלא כתב אפילו מילה אחת למה להצביע לו.
"אני לגמרי מאמינה שנצמצם את הפער הזה. כשאנשים יבינו שאנחנו קרובים, הם יצאו להצביע".
פורסם לראשונה: 08:47, 22.02.24