חיים צורי, ראש העיר המושעה בקרית מוצקין, הגיש אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה להסרת החיסיון מהעדות של ציקי אבישר במשטרה. לטענת סניגוריו של צורי, עורכי הדין תמי אולמן, יובל זמר ושאדי סרוג׳י, אי חשיפת העדות, שלדעתם היא ראייה מרכזית בתיק, פוגעת ביכולתו של צורי להגן על עצמו.
3 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
חיים צורי
(צילום: גיל נחושתן)

העתירה לגילוי ראייה הוגשה לשופט גיל קרזבום, שמנהל את המשפט של צורי. בעתירה נאמר: "בהודעתו של העד מיום 21.7.21 שעה 11.30, הושחרו חלקים רבים ומהותיים בהודעה, דבר אשר פוגע קשות בהגנת העותר (חיים צורי, א"ג).
"החומר המבוקש חסוי על פי תעודת חיסיון אשר הוצאה ביוום 23.1.23 על ידי המשרד לביטחון פנים" נכתב בעתירה ובהמשך מעלים עורכי הדין שורה של נימוקים כדי לחשוף את העדות במלואה.

3 צפייה בגלריה
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)

"העותר יטען כי חשיפת החומר- אשר נופל בגדר החיסיון, עשויה לסייע לו בניהול משפטו ואי חשיפתו עלול לפגוע בהגנתו, פגיעה ממשית", טענו סניגוריו. "העותר יטען כי המידע הנופל בגדר החיסיון מתייחס לקשריו של העד עם משטרת ישראל וגורמי חקירה אחרים, בנוסף המידע הנוסף בגדר החיסיון חשוב להוכחת המשימה אשר טוען אליה העותר שנרקמה נגדו על ידי אבישר, וזאת על רקע הבחירות לעירייה".
עורכי הדין טוענים כי העדות לא הושחרה מהתחלה אלא בהמשך, ומציינים: "לטענת העותר כי בידי המשטרה היה מידע על המזימה אשר רוקם העד ציקי נגדו, ועל מנת לעזור להצלחת המזימה, החליטה משטרת ישראל להשחיר חלקים רבים מהודעתו של העד, כדי להסתיר את העניין.

3 צפייה בגלריה
ציקי אבישר, יו"ר האופוזיציה בקרית מוצקין
ציקי אבישר, יו"ר האופוזיציה בקרית מוצקין
עד התביעה, ציקי אבישר
(צילום: נחום סגל)

"העותר יטען יש חשיבות רבה לחשוף את העובדה, לכאורה, שהעד ציקי אבישר עובד עם משטרת ישראל ומוסר מידעים כנגד אזרחים, וזאת כדי לבחון את המהימנות שלו במהלך עדותו בבית המשפט, במיוחד כאשר עסקינן באיש ציבור אשר מתמודד בעוד מספר ימים לתפקיד הרם דרג "ראש העיר".

קראו עוד:

"העותר יטען כי מעיון בהודעה עולה באופן ברור על הקשרים של העד ציקי אבישר, על קשריו עם אנשים אשר מוסרים מודיעין ואנשי מודיעין במשטרה, כך לדוגמה בעדותו מיום 21.7.21, שעה 11.30, ע' 1, ש'7-13". (הדגשה במקור, א"ג).
לטענת העותר, הליכי גילוי הראיות ברורים, במיוחד כאשר בחומר קיים פוטנציאל לזיכוי הנאשם. עוד ציין כי במקרה הזה יש לאזן בין זכות הנאשמים בהליך פלילי לעשיית צדק וקיום משפט הוגן לבין האינטרס הציבורי שבאי גילוי הראיות.
בית המשפט התבקש לדון בעתירה להורות על הסרת החיסיון וחשיפת הודעתו של עד התביעה ציקי אבישר.
אבישר אמר למיינט קריות: "חבר המועצה חיים צורי הושעה מכל תפקידיו ועסוק בהשמצה בלתי פוסקת של מערכות אכיפת החוק תוך ניסיון להסתיר את העובדה שהוא מושעה. השופט קבע שהוא מושעה ושהשעייתו תימשך בכל מקרה.
"בינתיים, צורי עסוק בספינים של בחירות, שהחלו בהבטחה על "ראיית זהב" שתביא כביכול לביטול משפטו. עד מהרה "הראיה" התגלתה על ידי בית המשפט כראיה מפוברקת והתגלגלה לכדי חקירה כנגד מזייפי הראיה. כעת צורי מנסה באופן נואש ספין בחירות נוסף. הציבור כבר לא מאמין. ב-27 בפברואר תושבי מוצקין יצביעו בעד שינוי ותקווה לעיר".
פורסם לראשונה: 21:44, 21.02.24