החל מיום חמישי בשבוע שעבר, אסר בית המשפט המחוזי בחיפה על חיים צורי, ראש העיר מוצקין המושעה, להשתמש במספר שירותים בהם השתמש עד כה למרות השעייתו: לשכה ושירותי מנהלת הלשכה, עוזרת אישית ואף לא בנהג הצמוד. זאת, במענה לעתירתו של עו"ד איתי צורף, מספר 2 בסיעת רוח חדשה בראשות ציקי אבישר, על שימוש בשירותי העירייה המיועדים לראש עיר, על אף השעייתו.
3 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
ראש עיריית מוצקין המושעה, חיים צורי
(צילום: גיל נחושתן)
כזכור, צורי הושעה מתפקידו כראש עיריית מוצקין בחודש יוני האחרון למשך שנה, על ידי הוועדה להשעיית ראשי רשויות, בשל כתבי אישום שהוגשו נגדו. בעקבות ההחלטה הגיש צורי עתירה לבג"ץ נגד החלטת הוועדה, ואף הגיש בקשה למתן צו ביניים לעיכוב ההשעיה, אך הבקשה נדחתה, ומאוחר יותר העתירה בבג"ץ נמחקה על פי בקשת ראש העיר, ולכן ההשעיה תקפה עד לחודש יוני הקרוב.
אך כאמור, צורף עתר לבית המשפט וטען: "למרות ההשעיה ובניגוד לדין חיים צורי ממשיך לעשות שימוש בלשכת ראש העיר וממשיך לקבל מהעירייה שירותי נהג, עוזרת אישית ומנהלת לשכה", וטען כי על פי החוק נקבע אילו תנאים ימשיכו לגבי ראש עיר מושעה, ושירותים אלו אינם כלולים ולכן לא זכאי צורי לקבלם. "יש להורות כי חיים צורי אינו זכאי לשירותים ולהפסיקם לאלתר".

3 צפייה בגלריה
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)

השופטת תמר נאות פרי, שמעה את הצדדים השונים של העותר עו"ד איתי צורף, והמשיבים: העירייה, חיים צורי, ראש העיר המושעה, עדי שטרנברג המשמש כראש העיר בפועל ואף את נציגי הוועדה להשעיית ראשי רשויות והיועצת המשפטית שטענו שיש לקבל את העתירה, והכריעה על קבלתה.

3 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
תנאי השירות להם זכאי צורי: אחזקת רכב, טלפון נייד, הפרשות פיננסיות וקרן השתלמות
(צילום: גיל נחושתן)

בפסק הדין הודגשו תנאי השירות להם זכאי חיים צורי כראש עיר מושעה: אחזקת רכב, טלפון נייד, הפרשות פיננסיות וקרן השתלמות, כל אלא בהתאם לגובה השכר. לגבי התנאים עליהם הוגשה העתירה, אמרה השופטת: "עמדתי כי השירותים עליהם נסובה העתירה אינם נכללים בגדר 'תנאי שירות ולכן חיים צורי לא זכאי להם בתקופת ההשעיה ולכן יש להפסיק את מתן השירותים הכלולים בעתירה". כאמור ההחלטה נכנסה לתוקפה ביום חמישי (26 באוקטובר).

קראו עוד:

בית המשפט חייב את עדי שטרנברג, ראש העיר בפועל, ואת חיים צורי לשאת בהוצאות העותר בסך של 7,000 שקל. "מן הראוי גם לחייב את העירייה לשאת בהוצאות בסכום דומה, אך סבורה אני כי מן הראוי שקופת העירייה תשמש לתמיכה במשפחות הנרצחים והפצועים, כמו גם להתמודדות עם מצב הלחימה וההיערכות המתחייבת- ולכן בנסיבות חריגות לא אחייב את העירייה".
מעיריית מוצקין נמסר: "העירייה פועלת על פי החלטת בית המשפט".