בית המשפט המחוזי בחיפה קיים אתמול (שלישי) דיון בבקשת ראש עיריית קרית מוצקין לבטל את כתב האישום נגדו. עורכי דינו של צורי, תמי אולמן, יובל זמר, שאדי סרוגי' ויעקב שמולביץ, אף הציגו לבית המשפט מסמכים שתמכו בבקשת ראש העיר.
3 צפייה בגלריה
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
( צילום: גיל נחושתן)
השופט גיל קרזבום קיים דיון פתוח בבקשה, אבל אסר לפרסם את פרטי הדיון. השופט כתב בהחלטתו: "בהמשך להחלטה בדבר אסור פרסום, אני מתיר לפרסם את העובדה שהועלו על ידי ההגנה טענות בדבר אופן התנהלות הפרקליטות ואף התבקשה על ידם פתיחה בחקירה וביטול כתבי האישום". בית המשפט אמור לתת בהמשך החלטה בנוגע לבקשת ראש העיר.
כזכור הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, בגין עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, הוגשו כתבי אישום נגד יוסי דואק, בעל מקומון באזור הקריות ומי ששימש כמ"מ ראש עיריית קריית ביאליק ונחשב למקורב לצורי.

3 צפייה בגלריה
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
( צילום: גיל נחושתן)

כתב האישום כולל שני אישומים. האישום הראשון מייחס לחיים צורי ויוסי דואק לקיחת שוחד מדובי שפיגלר. על פי הנטען, במהלך שנת 2017 פנו צורי ודואק לשפיגלר, שהיה באותה עת פעיל בסיעת "רוח חדשה" שמתמודדת בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי, והציעו לסדר לו ולרעייתו עבודה במסגרות של עיריית קריית מוצקין, ובתמורה העביר שפיגלר מידע ותכנים מתוך קבוצת וואטסאפ של פעילי "רוח חדשה". על-פי כתב האישום, צורי השתמש בתפקידו הציבורי וניצל את כוח משרתו, כדי להביא להעסקתם של שפיגלר ושל אשתו בעבודות שונות.

ההשפעה על הבחירות


באישום השני נאשם בפגיעה בפרטיותם של תושבי קרית מוצקין שלא כדין. על פי כתב האישום, צורי השתמש בידיעות על ענייניהם הפרטיים של תושבי עיריית מוצקין, שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף, לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים. זאת, ע"י שימוש בנתונים אלה כדי לאסוף מידע בעל אופי פוליטי על התושבים, תיעודו בתוכנת מאגר מידע אשר שימשה את העירייה, והעברתו לגורמים שונים.

3 צפייה בגלריה
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
צורי ופרקליטיו בבית המשפט אתמול
צורי בבית המשפט אתמול
( צילום: גיל נחושתן)

יצוין, כי צורי ודואק נאשמים באותו כתב אישום ולכן הבקשה שהוגשה מתייחסת לשניהם.
לבקשת צורי השבוע בבית המשפט עשויה להיות משמעות דרמטית על הבחירות לראשות העיר בעוד 5 שבועות. כזכור צורי הושעה מתפקידו כראש העיר, למשך שנה ממועד הגשת כתב האישום ביולי 2023, והוא כרגע בסטטוס מושעה. אולם למרות זאת הוא מתמודד לראשות העיר מול ראש האופוזיציה, ציקי אבישר.
בראיון למיינט קריות לפני 3 שבועות אמר צורי כי אחרי שייבחר הוא יפנה לבג"ץ בבקשה לבטל את השעייתו בנימוק שזה רצון התושבים ויש לכבדו. באותו ראיון גם חשף שיש בידו מידע שיוגש לבית המשפט וישנה את התמונה. אותו מידע אכן הוגש לשופט השבוע.

קראו עוד:

לאורך כל הדרך הכחיש צורי את הטענות וטען שבפרקליטות תפרו לו תיק. כמו כן, תהה מדוע הוגשו כתבי האישום 5 חודשים לפני הבחירות.
כאמור השופט בדיון השבוע אסר לפרסם את פרטי הדיון בפרשה החדשה, אבל למיינט קריות נודע שהפרשה היא מסועפת ויש לה פוטנציאל לטלטל גורמים במערכת המשפט.
כרגע מנהל צורי קמפיין בחירות מאסיבי וקרית מוצקין מוצפת בשלטי תעמולה שתלויים במרפסות התושבים, על קירות וגדרות וסטיקרים על רכבים פרטיים.