זאת הולכת להיות הדרמה הגדולה של הבחירות המקומיות בקריות. ראש העיר, חיים צורי, שמכהן מאז 1993, הושעה לאחרונה למשך שנה על ידי הוועדה להשעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום נגדו. למרות זאת, צורי הודיע כי יתמודד לראשות העיר לקדנציה נוספת כיו"ר סיעת מוצקינטו, ואף הגיש ערעור מנומק לבג"ץ.
4 צפייה בגלריה
ראש עיריית מוצקין, חיים צורי
ראש עיריית מוצקין, חיים צורי
ראש עיריית מוצקין המושעה, חיים צורי
(צילום: נחום סגל)
אם הערעור לא יתקבל, צורי יתמודד לבחירות כראש עיר מושעה, ואם ינצח, סגנו עדי שטרנברג יחליף אותו לפחות עד לתום שנת ההשעיה, כלומר לכמה חודשים אחרי הבחירות. המשמעות היא שמי שבוחר צורי יקבל את שטרנברג, והסלוגן "רוצים ראש עיר עם ניסיון", ייראה קצת גרוטסקי.

4 צפייה בגלריה
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט המחוזי, השבוע
(צילום: נחום סגל)

מולו מתמודד ציקי אבישר (45), ראש סיעת 'רוח חדשה במוצקין', שכיהן בקדנציה הנוכחית והקודמת כיו"ר האופוזיציה. בבחירות הקודמות זכה בהישג יפה - 35 אחוז מקולות הבוחרים, לעומת 59 אחוז קולות לצורי. בסקר מטעמו שפורסם במיינט קריות בשבוע שעבר, אבישר מנצח את צורי כבר בסיבוב הראשון.

4 צפייה בגלריה
ציקי אבישר
ציקי אבישר
ציקי אבישר
(צילום: נחום סגל)

הבחירות מורגשות היטב ברחובות מוצקין. צורי המושעה נלחם על חייו הציבוריים ועל המורשת שלו, רוצה לסיים קריירה עתירת הישגים ללא הרשעה פלילית. כבר עכשיו העיר מלאה בשלטים שלו וסטיקרים על מכוניות. לצורי יש גרעין תומכים קשה, שבנוי על מעגל עובדי העירייה ומשפחותיהם ועל אוכלוסיה ותיקה ששומרים לו חסד. הוא נחשב ראש עיר פופולרי ונערץ, וכרגע קשה להעריך עד כמה כתבי האישום החמורים יפגעו בו. המשפט נפתח להוכחות אחרי הבחירות ויהיה סוער וטעון.

4 צפייה בגלריה
עדי שטרנברג
עדי שטרנברג
עדי שטרנברג
(צילום: ראובן קופוצינסקי)

אבישר צעיר ממנו ב-35 שנים, עשה עבודה טובה באופוזיציה, מול מנגנון משומן. גם הוא בנה מטה בחירות יעיל וחלק מתומכיו מונעים מהרצון להחליף את צורי.

קראו עוד:

בחירות סוערות צפויות גם כן במועצת העיר. רשימת מוצקין נטו תתמודד מול הרשימה של אבישר, ושם צפוי קרב. ויש עוד כמה סיעות קטנות כמו 'סיעת חן שחרור' בראשות חן שחרור, בעל עסק שהסתבך עם פקחי עירייה וצורי.
מתמודד נוסף הוא דורון גרינברג (45), העומד בראש סייעת מוצקין עם מסורת, משמש כרכז של מפלגת 'עוצמה יהודית' במוצקין.מתמודד נוסף הוא חבר מועצת העיר מאיר דהן (70), עומד בראש סיעת 'אחדות ישראל'. עוד יתמודדו למועצת העיר, נחום מזוז בראשות 'הבית היהודי' ויהונתן פרץ בראשות סיעת ש"ס.
יצוין, כי בימים אלה אמור בג"ץ להכריע לגבי השעייתו של צורי, ונכון למועד כתיבת שורות אלה טרם נתקבלה החלטה.