בעקבות ההחלטה להשעות את ראש עיריית מוצקין, חיים צורי, עד להחלטה סופית בבג"ץ הרוחות בעיר סוערות והמתח מורגש ברחובות. ביום רביעי בשבוע שעבר שלחו חברי האופוזיציה מכתב זועם לפרקליטות ובו פרטו את התנהלותו של צורי, כראש עיר מושעה.
4 צפייה בגלריה
חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין
חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין
חיים צורי
(צילום: אלעד גרשגורן)
בפתח ישיבת המועצה האחרונה, שהייתה סוערת במיוחד, תומכים של צורי הפריעו למהלך התקין כשהם מניפים שלטי תמיכה בצורי וקריאות נגד חברי האופוזיציה. זאת, במחאה על כך שראש העיר הושעה על ידי הוועדה להשעיית ראשי רשויות של משרד הפנים ודחיית בקשתו לבטל את ההשעיה.
הישיבה נפתחה כאשר צורי פנה לסגניו בזה אחר בזה: עדי שטרנברג, אבי רוטמן ומנשה צורף, בבקשה שינהלו את המועצה במקומו מכיוון שהוא מושעה והם סירבו. נראה שהמהלך היה מתוכנן והשלושה הציעו כי צורי ינהל את הישיבה כ'חבר מועצה' ולא כראש עיר, וכך עשה.
באופוזיציה זעמו ושלחו מכתב חריף אל היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, שכותרתו: 'מר חיים צורי – הפרת החלטת ההשעיה', וכתבו: "כידוע באחרונה נעתרה הוועדה לבחינת ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום לבקשת היועצת המשפטית לממשלה והורתה על השעייתו של מר חיים צורי מתפקיד ראש עיריית קרית מוצקין....בימים האחרונים היינו עדים כי מר צורי מקיים אחר החלטת ההשעיה רק מן הבחינה הפורמאלית, אך לא מן הבחינה המהותית והמעשית, וכי מר צורי  מוסיף לתפקד למעשה כראש עיר והכל באצטלה של פעילות כחבר מועצה. מובן כי לא כך התכוון המחוקק. כוונתו הייתה להרחיק הלכה למעשה את ראש העירייה המושעה מסמכויותיו וממוקדי הכוח וקבלת ההחלטות, ולא רק מהתואר הרשמי", לשון המכתב.

"ביזוי של החוק"

במכתב מתייחס עו"ד איתי צורף, חבר סייעת 'רוח חדשה במוצקין' גם לישיבה שהתקיימה ביום רביעי שעבר: "כעדות נוספת, מובהקת, מוחשית חמורה ומהותית בעניינו ניתנה בישיבת המועצה האחרונה. בפתחה הודיע מר צורי כי הוא מנוע מלנהל את ישיבת המועצה נוכח השעייתו. בתיאום מושלם סרבו כל סגניו בזה אחר זה ליטול מידיו את 'השרביט' לניהול הישיבה, וזה הוחזר למר צורי ברוב קולות, בניגוד להחלטת הוועדה ולהוראות פקודת העיריות, והכל בגיבוי הייעוץ המשפטי לעירייה. גם פגישות מנוהלות מלשכתו עם מנהלי העירייה והכל לטענתו 'כחבר מועצה'. הלהטוטנות הטרמינולוגיות אינה אלא ביזוי בוטה של מערכות אכיפת החוק, והשפיטה".

4 צפייה בגלריה
עיריית קרית מוצקין
עיריית קרית מוצקין
"אין נכנס בשערי הלשכה ללא אישור מיוחד". עיריית קרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)

חברי האופוזיציה טוענים שעובדי העירייה מתארים מצב אבסורדי, לפיו ראש העיר ממשיך בתפקידו כרגיל, רק ללא תואר ראש העיר. "מתברר למשל כי מר צורי דאג להסיר את השלט חניית ראש העיר מרחבת החנייה בבניין העירייה, אך הוא מוסיף להשתמש בה ולפקוד את בניין העירייה מדי יום, ואף ליהנות מנהג צמוד.
גם לשכתו של צורי עברה הסבה טכנית. מר צורי מוסיף לעבוד יום יום מלשכתו וליהנות משירותי משרד צמודים. כך למשל העוזרת האישית שהעמיד לרשותו מוסיפה להתלוות אליו ולתאם פגישות גם עתה וכך גם עוזר ראש העיר, מזכירותו ומנהלת לשכתו מעניקות לו שירות משרד באופן שוטף. אלא שנוכח ההשעיה לשכת ראש העיר הוסבה ללשכת מנכ"ל, לשם הביטוי החיצוני בלבד. כך שלא יהיה ניתן לומר עוד ולאו מהבחינה הפורמאלית שמר צורי יושב בלשכת ראש העירייה. זאת ועוד כדי להקשות על תיעוד השגרה שלא השתנתה, וכדי שמר צורי לא ייתפס מפר החלטת הוועדה, לשכתו והמסדרון המוביל אליה נסגרו בשתי דלתות הנעולות עתה בקוד – אין נכנס עוד בשערי הלשכה ללא אישור מיוחד".

קראו עוד:

לסיום מבקשים הכותבים להחמיר את סעיפי ההשעיה: "נראה כי המחוקק לא צפה התנהגות עזת מצח כמו זו של מר צורי ועל כן לא עיגן בחקיקה הסדרים המתמודדים עם מצב שבו ראש רשות מפר ברגל גסה החלטה להשעותו. יש מקום לבקש מהוועדה להשעות את מר צורי אף מכל תפקידיו וסמכויותיו כחבר מועצה. ולהותיר בידיו אך ורק את כוח ההצבעה במליאה".

מלחמת השלטים

הקרב המשפטי בעיצומו והמתח עובר גם לרחובות. בימים האחרונים ניתלו שלטי ענק על בנייני מגורים בעיר במוקדים מרכזיים של המתמודדים. המלחמה הסלימה כאשר בתחילת השבוע הגיעו פעילים של ציקי אבישר ותלו שלט על אחד מבנייני המגורים בעיר.

4 צפייה בגלריה
השלט של ציקי לפני שהוסר והשלט של צורי שנתלה במקומו
השלט של ציקי לפני שהוסר והשלט של צורי שנתלה במקומו
השלט של ציקי לפני שהוסר והשלט של צורי שנתלה במקומו
(צילום: פרטי)

אבישר: "בזמן שפעילי הסיעה שלנו היו עסוקים בתליית שלט חוצות על בניין, שדייריו הסכימו וחתמו על תליית השלט, הגיעה ניידת שיטור קהילתית שעמדה וצפתה בנו. כשאחד הפעילים שלנו צילם את הניידת, הפקח כעס ואף קילל את הפעילים. מאוחר יותר פנה אלי בנו של הפקח ואיים כי יוריד את השלט אם הסרטון של אביו יפורסם, ולאחר מכן מיהר למחוק את ההודעה.
"אני חשבתי שמדובר בהודעה שנכתבה בשעת כעס, אבל למחרת נדהמתי לגלות כי ארבעה שלטים אכן הוסרו, חלקם גם הושחתו". אבישר מיהר אל תחנת המשטרה, הגיש תלונה ואף הציג עדויות של צילום הפקח, והודעה שנשלחה מבנו של הפקח.
"הגשנו תלונה במשטרת ישראל בתקווה שהדברים ייחקרו. במידה והדברים נעשו על ידי בעלי תפקיד בעירייה, זה לא הגיוני שהם ייקחו חלק במשחק הפוליטי, וזה גם אסור על פי חוק". יצוין, כי במקום השלט של ציקי שהוסר נתלה שלט של צורי (בתמונות למעלה).

4 צפייה בגלריה
ציקי אבישר
ציקי אבישר
ציקי אבישר
(צילום: נחום סגל)

בנושא השלטים נמסר מהעירייה: "לפיקוח הגיעה פנייה מתושבים בבניין ברחוב החשמונאים פינת ז’בוטינסקי כי נתלים שלטים על הבניין ללא אישורם. פקח שהגיע למקום נאלץ להתמודד עם מצלמות טלפונים ניידים שהוטחו בפניו והגיב בסערת רגשות. לדברי הפקח, בנו לא שלח אף הודעה למר אבישר. ראוי שגם בתקופת בחירות יקפידו המתמודדים על תליית שלטים על פי החוק"
בנושא הטענות שנשלחו ליועמ"שית בחרו בעירייה לא להגיב.