בית משפט השלום באשקלון האריך היום (שני) בשישה ימים את מעצרו של נחמן חורי, בן 20, מקרית מוצקין, החשוד בדריסתו למוות של רוכב האופניים גיא תימור ז"ל, בעת שנהג תחת השפעת אלכוהול, ללא רישיון ותוך ניסיון להתחמק משוטרים שרדפו אחריו. משפחתו של ההרוג הגיעה למחות נגד הדורס בבית המשפט באשקלון.
4 צפייה בגלריה
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
(צילום: משטרת ישראל)
הארכת המעצר נעשתה בהסכמת סניגורו, עו"ד ארז אמיגה, שביקש מבית המשפט להורות לשב"ס להשגיח על החשוד בגין חשש למעשה אובדני.
התאונה אירעה בשבוע שעבר בכביש 352 סמוך לצומת נהורה באזור קריית גת. מתחקיר ראשוני של המשטרה, נהג הרכב שפגע בתימור נהג בפראות וסיכן את הציבור. ניידות משטרה שאיתרו אותו, כרזו לו לעצור בצד הדרך אך הוא לא נשמע להוראות, וניסה להימלט עד שנעצר.

4 צפייה בגלריה
נחמן חורי, הנהג הדורס
נחמן חורי, הנהג הדורס
נחמן חורי, הנהג הדורס
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.)

מדובר בחשוד שנהג כאשר הוא אינו מורשה לנהיגה, מעולם לא הוציא רישיון נהיגה וזאת תחת פסילה שהוטלה עליו בחודש מרץ 2024.
כמו כן, הרכב בו נהג היה ללא רישיון בתוקף וללא ביטוח. שוטרים שהוזעקו למקום החלו לרדוף אחריו, החשוד נסע בנתיב הנגדי כשהוא מסכן את הנהגים האחרים. בשלב מסוים שוטר נעצר לידו, המשיב אמר לו "אני המשיח ואני לא עוצר לאף אחד", ושוב ביצע פניית פרסה עד שהגיע לכיכר במושב שגם שם נסע בניגוד לכיוון התנועה וחסם את הכביש.

4 צפייה בגלריה
גיא תימור ז"ל
גיא תימור ז"ל
גיא תימור ז"ל
(צילום: מתוך האינסטגרם)

שוטרים ניסו לעצור אותו ולדבר איתו. החשוד המשיך בנסיעה לכיוון השטח ויצא מתחומי המושב, הגיע לכביש הראשי נסע עד צומת עוצם שם ביצע פנייה שמאלה בצורה חדה כאשר הוא מסכן את הנהגים הבאים מהכיוון הנגדי כאשר פנה לכיוון שדרות תוך כדי נסיעה התנגש ברוכב אופניים גיא תמור, סגן אלוף הארץ ברכיבה על אופניים שעמד לנסוע לתחרות בחו"ל. רכבו של המשיב נעצר רק לאחר שנפל לתוך ואדי.
ביום חמישי שעבר הובא החשוד לראשונה לדיון בהארכת המעצר ונציג המשטרה ייחס לו שורה ארוכה של עבירות: סיכון אדם בנתיב תחבורה בטיפול מסוכן, הפקרה אחרי פגיעה, הגורם בכוונה או באדישות למותו של אדם, נהיגה בקלות ראש, התנהגות הגורמת נזק, הפרעת שוטר במילוי תפקידו, נהיגה בזמן פסילה – פסילת בית משפט, הפרת הוראה חוקית, נהיגה ללא רישיון נהיגה – מעולם לא הוציא, סירוב לבדיקת שכרות לפי דרישת שוטר, רישיון רכב פקע מעל ששה חודשים, אי ציות לשוטר במדים או שוטר שהזדהה, סטייה מנתיב הנסיעה, נהיגה שלא בכיוון החץ, רישיון הרכב פקע בתקופה העולה על שנה, אי שמירת על רווח ונהיגה ברכב ללא ביטוח.

"אני על דוסה"


בדיון הראשון סירב החשוד לנוכחות עורך דין וטען: "אני בן אדם על כדורים פסיכיאטריים, אני על דוסה, אני צריך טיפול ולא נתנו לי את הטיפול, הרסו לי את כל הזכויות לא נתנו לי אוכל ושתייה. אני רוצה להתאבד, לא רוצה לחיות. אני בטריפ מטורף שאתה לא מבין. אני רוצה עורך דין פרטי. כולם חושבים שאני רוצח, אני כל החיים הולך לכלא לא מוכן לזה".

קראו עוד:

לאור דבריו קבע בית המשפט שהחשוד יעבור בדיקת פסיכיאטר. בדיון שהתקיים היום ציין השופט רפאל ימיני כי על פי הבדיקה שעבר, החשוד כשיר למעצר אף שהוא מוכר למערכת בריאות הנפש.
השופט קבע עוד בהחלטתו כי פעולות החקירה שבוצעו מאז המעצר הקודם חיזקו את החשד נגד חורי. לדבריו: "כפי שנקבע בהארכה קודמת קיים יסוד סביר לחשד כנגד המשיב לביצוע העבירות המיוחסות בקשה ועילת מעצר של מסוכנות". לאור זה האריך השופט את מעצר החשוד עד 16 ליוני.

4 צפייה בגלריה
עו"ד ארז אמיגה
עו"ד ארז אמיגה
עו"ד ארז אמיגה
(צילום: פרטי)

עו"ד ארז אמיגה, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בתאונה טראגית וקשה. הצעיר מתמודד עם בעיות נפשיות, מוכר למערכת בריאות הנפש ונמצא במצב נפשי קשה. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה ולכשיוגש כתב אישום נלמד את חומרי החקירה וחוות הדעת הרפואיות ונשקול את צעדינו המשפטיים".
פורסם לראשונה: 16:06, 10.06.24