בית משפט השלום באשקלון האריך היום (ראשון) ב-7 ימים את מעצרו של נחמן חורי בן 20 מקרית מוצקין, החשוד בדריסתו למוות של גיא תמור, סגן אלוף ישראל ברכיבה על אופניים. במהלך הדיון התברר כי התיק כבר הועבר לפרקליטות, שם מנסחים מסמך לגבי השלמת חקירה.
3 צפייה בגלריה
נחמן חורי, הנהג הדורס
נחמן חורי, הנהג הדורס
נחמן חורי, הנהג הדורס
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.)

כזכור, ביום 6.6.24 בשעה 07:30 החשוד נהג ברכב השייך לאביו ממושב רווחה, כאשר הוא נוהג בצורה מסכנת את משתמשי הדרך האחרים. מדובר בחשוד שנהג כאשר הוא אינו מורשה לנהיגה, מעולם לא הוציא רישיון נהיגה וזאת תחת פסילה שהוטלה עליו בחודש מרץ 2024 .
כמו כן, הרכב עצמו בו נהג היה ללא רישיון בתוקף וללא ביטוח. שוטרים שהוזעקו למקום החלו לרדוף אחריו, החשוד נסע בנתיב הנגדי כשהוא מסכן את הנהגים האחרים. בשלב מסוים שוטר נעצר לידו, המשיב אמר לו "אני המשיח ואני לא עוצר לאף אחד" ושוב עשה פניית פרסה עד שהגיע לכיכר במושב שגם שם נסע בניגוד לכיוון התנועה וחסם את הכביש.

3 צפייה בגלריה
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
תאונת פגע וברח במרחב קרית גת
(צילום: משטרת ישראל)

שוטרים ניסו לעצור אותו ולדבר איתו. החשוד המשיך בנסיעה לכיוון השטח ויצא מתחומי המושב, הגיע לכביש הראשי נסע עד צומת עוצם שם ביצע פנייה שמאלה בצורה חדה כאשר הוא מסכן את הנהגים הבאים מהכיוון הנגדי כאשר פנה לכיוון שדרות תוך כדי נסיעה התנגש ברוכב אופניים גיא תמור, סגן אלוף הארץ ברכיבה על אופניים שעמד לנסוע לתחרות בחו"ל. רכבו של המשיב נעצר רק לאחר שנפל לתוך ואדי.
היום כאמור הובא החשוד בשלישית לבית משפט השלום באשקלון כשהמטרה מייחסת לו שורה ארוכה של עבירות: סיכון אדם בנתיב תחבורה בטיפול מסוכן, הפקרה אחרי פגיעה, הגורם בכוונה או באדישות למותו של אדם, נהיגה בקלות ראש, התנהגות הגורמת נזק, הפרעת שוטר במילוי תפקידו, נהיגה בזמן פסילה – פסילת בית משפט, הפרת הוראה חוקית, נהיגה ללא רישיון נהיגה – מעולם לא הוציא, סירוב לבדיקת שכרות לפי דרישת שוטר, רישיון רכב פקע מעל ששה חודשים, אי ציות לשוטר במדים או שוטר שהזדהה, סטייה מנתיב הנסיעה, נהיגה שלא בכיוון החץ, רישיון הרכב פקע בתקופה העולה על שנה, אי שמירת על רווח ונהיגה ברכב ללא ביטוח.

3 צפייה בגלריה
גיא תימור ז"ל
גיא תימור ז"ל
גיא תימור ז"ל
(צילום: מתוך האינסטגרם)

עוד בטרם דיון הסכימו נציג המשטרה, עו"ד ערן צמיר וסניגורו של החשוד, עו"ד ארז אמיגה, מהסניגוריה הציבורית, על הארכת מעצר נוספת של שבוע ימים. החשוד עצמו נשאר במעצר והדיון התקיים באמצעות שיחת וידאו. עו"ד אמיגה ציין כי שוחח עם החשוד בטרם דיון והוא הסכים לגבי דרך ניהול הדיון אבל במהלך הדיון החל והחשוד לצעוק: "איפה עורך הדין שלי, אני רוצה לדבר איתו. לא דיברת איתי לפני הדיון, איפה אתה?".

קראו עוד:

נציג התביעה, עו"ד צמיר, טעו בדיון כי עו"ד חן עסיס מונתה לפרקליטה מלווה בתיק והיא יושבת על ניסוח מסמך השלמות של פעולות חקירה, שיהיה מוכן תוך ימים.
עו"ד אמיגה ציין כי כיוון שיש כבר פרקליט מלווה בתיק, הוא מצפה שתוך שבוע יוגש כתב אישום או לפחות הצהרת תובע.
השופטת נגה שמואלי מאייר, שופטת בכירה, ציינה בהחלטתה: "בהינתן קיומם של חשד סביר ועילת מעצר ובהסכמת הצדדים, הריני מורה על הארכת מעצרו של המשיב עד ליום 23 ליוני בשעה 14.00".