קצין צה"ל בן העדה האתיופית הגיש לבית משפט השלום בקריות תביעה בגין לשון הרע בסך 75 אלף שקל נגד נהג הסעות וחברת הסעות ממעלה אדומים, בטענה שהנהג העליב אותו על רקע מוצאו ואמר לו: "זה מה שקורה שנותנים לקצינים אתיופיים להיות בצה"ל".
2 צפייה בגלריה
קצין בן העדה האתיופית, למצולם אין קשר לכתבה
קצין בן העדה האתיופית, למצולם אין קשר לכתבה
קצין בן העדה האתיופית, למצולם אין קשר לכתבה
(אילוסטרציה: דו"צ)
המפגש בין הקצין לנהג ההסעות היה ב־30 במרץ השנה, כאשר שירת הקצין בבסיס צה"ל בדרום. אותה חברת הסעות הועסקה בהסעת חיילים והנהג היה באותו יום בתפקיד. בשלב מסוים רצה הנהג לעזוב את הבסיס אך הקצין, שהיה בתפקיד בש"ג של הבסיס, סירב בהתאם להוראות לאפשר לנהג לצאת מהבסיס עם האוטובוס. בתגובה לכך אמר הנהג לקצין, כשבמקום היו לפחות שלושה חיילים נוספים: "זה מה שקורה שנותנים לקצינים אתיופיים להיות בצה"ל".
בתביעה נטען: "לא יכול להיות חולק כי מדובר באמירה גזענית, מכוערת, משפילה ופוגענית המתייחסת למוצאו וגזעו של התובע".
לתביעה צורפו שמות החיילים שנכחו במקום וכן הקלטה בה הודה הנהג כי אמר את המשפט הנ"ל. מתברר כי הצדדים ניהלו מו"מ לפני הגשת התביעה במסגרתו הסכים הנהג לפצות את הקצין בסכום של 40 אלף שקל, בתשלומים. כן נקבע שבמידה והנהג לא יעמוד בהסכם, יעמדו סכום הפיצוי על 80 אלף שקל.
במקביל הציעה חברת הנסיעות לתרום סכום של 2,500 שקל לעמותה. הקצין דחה הצעה זו אך הבהיר כי לאור הסכם הפשרה עם הנהג הוא מעכב את הדרישה ממנה.

2 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בקריות
בית משפט השלום בקריות
בית משפט השלום בקריות
(צילום: גיל נחושתן)

בהמשך הסתבר שהנהג לא עמד בהסכם ולא פיצה את הקצין כפי שהתחייב. לאור זאת הגיש הקצין את התביעה הן נגד הנהג והן נגד חברת הנסיעות.
הקצין העמיד את התביעה על 75 אלף שקל גדי שתידון בסדר דין מהיר וציין כי אין חולק שהדברים שאמר הנהג נועדו לבזות אותו בשל גזעו ומוצאו.

קראו עוד:

עוד נטען כי לא עומדת לנהג הגנה כלשהי מהגנות חוק איסור לשון הרע, לא אמרת דברתי ולא תום לב. "התובע נעלב עד עמקי נשמתו מדברי הבלע הגזעניים של הנהג. מדובר בחייל וקצין מצטיין, מלח הארץ, שביצע את תפקידו ונאלץ לספוג את דבריו הגזעניים והמכוערים של הנתבע".
לטענת הקצין, חברת ההסעות נושאת באחריות שלוחית לדבריו של הנהג. הוא תובע מהנהג והחברה, ביחד או לחוד, לפצות אותו בסכום של 75 אלף שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.