"אין בדיווח של השוטר למשטרה אמת, ואף בתלונתו המאוחרת לדיווח זה, אין אמת... הוא ניצל את רום מעמדו כשוטר, כשאין שום אמת בדיווח שמסר", במילים אלו קבע בית המשפט כי הנאשם גולן פלד (25) מקרית מוצקין, שוטר סיור במשטרת חיפה, שיקר במשטרה ובבית המשפט. "השוטר תקף את השכן באגרסיביות ובריונות לשמה, על לא עוול בכפו", דברי השופט.
1 צפייה בגלריה
גז מדמיע
גז מדמיע
"השימוש בגז הפלפל היה לא חוקי"
(צילום: Shutterstock)
מדובר באירוע מלפני שנה וחצי, אז על פי כתב האישום, בחודש אוגוסט 2020, הגיע השוטר לבית הוריה של אשתו בקרית ים, וחסם את הכניסה לחניית הבניין. הוא סירב לבקשת השכן, שהיה עם שניים מנכדיו, להזיז את רכבו. מאחר שהתעלם האחרון מהבקשה, פנה השכן לאשתו של השוטר.
בתגובה, יצא השוטר מרכבו, הלם בגופו של השכן המבוגר בן ה-62, ואף התיז גז פלפל בפניו מטווח אפס. מיד לאחר מכן הזעיק השוטר ניידת, ואף מסר במשטרה תלונה כי תקף את השכן, לאחר שהותקף על ידו. למרבה מזלו של השכן, לאחד מהדיירים הייתה מצלמה שמכוונת לחנייה, ותיעדה את האירוע במלואו, בו ניתן היה לראות כיצד השכן לא עשה כלום, והותקף. זאת למעט שני עדי ראייה שהיו במקום והעידו בבית המשפט.
קראו עוד >>
"השוטר יזם את העימות הפיזי באופן מאיים ומטיל אימה. לשוטר הייתה 'אצבע קלה על ההדק'. ההתבוננות בסרטון מדברת בעד עצמה, ומראה את האגרסיביות שנקט השוטר כלפי השכן", קבע בית המשפט.
"עדותו של השוטר הותירה רושם עגום למדי על בית המשפט. עדותו הייתה חמקמקה, עדותו הייתה קשה עלי", הוסיף השופט. "גרסת השוטר מניפולטיבית ובעייתית, בלשון המעטה, ועל כן אני דוחה אותה כבלתי מהימנה. כדי להצדיק את התקיפה, טען השוטר כמעט כל טענה שניתן היה לטעון. אין בסרטון המתעד את כל האירוע כל עדות לתקיפה מצד הקורבן. השימוש בגז הפלפל היה לא חוקי, בהיותו נעדר עילת הפעלה, ובניגוד לנהלי המשטרה".
בית המשפט בא בטענות גם לאשת השוטר: "התבוננה בנעשה מהצד, ואפילו לא ניסתה לדבר לליבו של בעלה שיניח לשכן שמבוגר ממנו בשנים רבות וחלש ממנו. היא עמדה מהצד, וצפתה כיצד בעלה תוקף אותו ומתיז עליו גז", אמר השופט.
השוטר עדיין משרת במשטרת חיפה כשוטר סיור גם בימים אלה, ובתקופה הקרובה ייגזר דינו.
פורסם לראשונה: 08:10, 25.02.22