בית המשפט המחוזי בחיפה גזר השבוע 18 חודשי מאסר בפועל על ליליה לודמר (57), תושבת קרית ביאליק, שדקרה את בעלה באמצעות מספריים וגרמה לו חבלות חמורות בצווארו.
1 צפייה בגלריה
דקירה ברחוב האשל ביאליק
דקירה ברחוב האשל ביאליק
זירת האירוע, רחב האשל בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)
על פי גזר הדין, בחודש מאי 2020 בשעות הבוקר יצא הבעל לעבודה והאישה נשארה לבדה בביתה ברחוב האשל. במשך זמן זה, נטען, הנאשמת שתתה משקאות חריפים ולאחר מכן יצאה אל החצר.
בשעות הצהריים חזר בעלה הביתה ובשלב מסוים פרץ ביניהם ויכוח במהלכו לקחה האישה מספריים ודקרה אותו באמצעותם. כתוצאה מכך נגרמו לו חתך צווארי עמוק, דקירה באזור המצח מימין, דקירה באוזן שמאל ושני חתכים באזור שורש כף יד שמאל. הוא הובהל לבית החולים והיה מאושפז במשך שלושה ימים.
קראו עוד >>
האישה הורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והשבוע כאמור נגזר דינה. בטיעונים לעונש ביקש סנגורה להתחשב בנסיבות חייה הקשות וההתמכרות לאלכוהול שהביא אותה לכדי ביצוע המעשה, ולהשית עליה עונש בעבודות שירות.
כזכור, התובעת ציינה כי הבעל טען בחקירתו כי אינו זוכר מה קרה באירוע, עם זאת המשטרה הצליחה להקליט שיחה בינו לבין אשתו, בה הוא אומר לה שמה שיכול להציל אותה זה אם הוא יגיד שהיא לא עשתה את זה.
השופט סארי ג'יוסי: "קיימת חשיבות מובהקת ליישום ממשי של עקרון ההרתעה בכל הנוגע לעבירות אלימות, בכלל, ועבירות של אלימות במשפחה, בפרט, ובצורך ההולך וגובר למגרן, שעה שתופעה זו צוברת תאוצה והופכת ל"מכת מדינה", כתב.
השופט גזר עליה 18 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים. "מעשה זה של הנאשמת מעיד, כי היא לא הפנימה את חובותיה כבת-זוג, ומשקפת זילות בערכים החברתיים המוגנים ביותר", כתב ג'יוסי. "התהליך השיקומי שעברה הנאשמת, חשוב ככל שיהא, אינו יכול למחוק כליל את המעשה שביצעה".
פורסם לראשונה: 07:57, 24.02.22