בחודשים האחרונים מצטברות תלונות שונות מהורים על התנהלות הצהרונים בקרית מוצקין. רק ביום חמישי האחרון אירע אירוע חריג, כאשר סבתא הגיעה לאסוף את נכדתה מגן אנפה, אך הנכדה לא נמצאה בגן.
1 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
"המטפלות מכינות כריכים כי הילדים נשארים רעבים". צהרונים
(צילום המחשה: shutterstock)
ארין פרץ, אמה של הילדה, סיפרה: "אמא שלי הגיעה לאסוף את בתי מהצהרון, אבל המטפלות הודיעו לה 'הילדה איננה'. אמי נבהלה וביקשה מהן לסרוק את הגן והשירותים, המטפלות עשו זאת באדישות והודיעו שהילדה לא בגן. הן התקשרו וביררו איתי אם ביקשתי מאחת האימהות לאסוף את בתי, ואני הודעתי להן שלא. הגוף שלי רעד, המחשבות רצו - לא הבנתי איך ייתכן שילדה נעלמת מהצהרון ולמטפלות אין מושג היכן היא".
הסבתא המבוהלת הלכה לגן סמוך, לנכדה נוספת, ואז התקשרו הסייעות לאם והודיעו לה שהילדה נמצאה. "הן אמרו 'סליחה, היא נרדמה בפינה כי כאבה לה הבטן'. אז הבנתי שהילדה שלי לא מוגנת, היא יכולה לצאת מהגן ואין אף אחד שישים לב, היא מתלוננת על כאב בטן ואף אחד לא מטפל, והיא נעלמת מעיניהן לזמן ממושך וזה לא מזיז לאף אחד. זה מתכון לאסון".
קראו עוד >>
פרץ: "אנחנו דורשים שתקום מנהלת הורים לצהרונים שתעבוד מול המתנ"סים ותבקר את פעילות הצהרונים, כדי למנוע מחדלים ולהיות בטוחים שהילדים שלנו יקבלו את המגיע להם".
אם לילדה בגן חוחית: "יש שתי מטפלות על 30 ילדים, שחלקם לא גמולים, ממש כאוס".
מקור הבעיה, לטענת ההורים, הוא חוסר יציבות של צוות הצהרונים. "מתחילת השנה יש תחלופה", אמרה אחת האמהות, "ומגיעות מטפלות שאדישות לילדים, ללא ניסיון, שלא משתלטות עליהם. הרבה הורים מביאים את הילדים לצהרון מחוסר ברירה, כי אין להם מענה אחר".
בנוסף, הועלו שוב טענות רבות על המזון המוגש לילדים בארוחת הצהריים. אב סיפר: "ילדים רבים לא נוגעים באוכל המבושל, והמטפלות מכינות כריכים כי הילדים נשארים רעבים".
אם נוספת: "מגיע אוכל יבש וקר, לא מתובל ולא טעים להם. הכלים לא נקיים מספיק, והילדים מעדיפים לאכול בבית. בעקבות זאת אנו אוכלים בשרי בערב, כדי להשלים להם את הארוחה".
רק לפני כשלושה חודשים התגלו חרקים בפתיתים באחד מצהרוני העיר, והעירייה דיווחה שספק המזון הוחלף. אולם ההורים מדווחים: "האוכל אינו ראוי, יש צורך בשינוי מהותי. אנו משלמים כאלף שקל לילד – מגיע להם מזון ראוי".
מרשת המתנ"סים נמסר: "הצוות החינוכי קיים תחקיר והפקת לקחים מאירוע שבו אשת צוות רצתה לגלות רצון טוב, והניחה לילדה שהיתה עייפה לנוח, ושכחה לעדכן את ההורים. הרשת מתמודדת עם סוגייה ארצית של מגבלת כוח אדם, ועדיין שומרת על רציפות תפקודית גבוהה. שאר הטענות העולות כאן הינן ממוחזרות ומגמתיות".