"כשיש פחות מ-5 ילדים שהגיעו לצהרון בגלל תחלואה ובידודים, המתנ"ס מודיע להורים שעליהם להגיע בסיום הגן או בית הספר ולקחת את הילדים" - כך סיפר השבוע רואי דוד, חבר מועצת העיר. "כשקיבלתי את ההודעה על ביטול הצהרון בגן אגם בגבעת אלונים, בו לומדת בתי, הייתי המום. אבל אז התברר לי שלא מדובר במקרה בודד, זו החלטה של המתנ"ס".
1 צפייה בגלריה
נזק כלכלי להורים
נזק כלכלי להורים
נזק כלכלי להורים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
הורים רבים קיבלו בשבועיים האחרונים הודעות על ביטול הצהרונים, וזעמו על התנהלות רשת המתנ"סים בעיר. "בגן שבו הילד שלי נמצא זה קרה כבר מספר פעמים", סיפרה אם נוספת מגן אחר. "נדרשתי להגיע ולקחת אותו בשעה 14:00, עם סיום הגן. לא ברור למה הצהרון לא מתקיים, למה הורים מפסידים ימי עבודה?".
אם אחרת הוסיפה: "זה קרה בעוד גנים, והמפתיע הוא שאנחנו עוד נדרשים לשלם תשלום מלא על ימי הצהרון הללו, שבוטלו בעקבות התנהלות הזויה של רשת המתנ"סים. זה נוסף לשעות העבודה שאנו מפסידים עקב ביטול הצהרונים. זו החלטה שערורייתית, שמתבצעת בכל הצהרונים בעיר".
קראו עוד >>
אם לילד מכיתה א' בבית הספר פינסקר בקרית אתא סיפרה: "בשבוע שעבר זה קרה גם בצהרון של בית הספר. יצרתי קשר עם המתנ"ס להסביר שזה לא בסדר, אבל הם עמדו על שלהם, ובעלי יצא מהעבודה לקחת ילד שאינו חולה או מבודד, רק כי המתנ"ס לא רוצה להפסיד כסף שאנחנו משלמים. הצעתי שיאחדו צהרונים, אבל סירבו לכך. למחרת עמדנו על שלנו ולא הגענו לקחת אותו - והוא נשאר עם הסייעת. היה מצופה שהמתנ"ס יעשה השתדלות בימים כאלה ולא הפוך. זו חוצפה".
בעקבות התלונות פנתה חברת המועצה הילה רובין שלם לראש העירייה, יעקב פרץ. "אנו מקבלים פניות רבות של הורים לילדים בצהרונים בגני העיר שמתבקשים להגיע לאסוף את ילדיהם באמצע היום לאחר סיום הגן", כתבה, "מאחר שמסתבר שיש הנחיה של המתנ"ס - כאשר יש פחות מ-5 ילדים בגן עקב בידודים לא פותחים את הצהרון באותו היום.
"זו החלטה שגויה, כי חשוב לשמור על הרף החינוכי, והורים משלמים תשלום חודשי מלא על הצהרון. החלטה כזו מייצרת נזק כלכלי להורים שנאלצים לצאת באמצע יום עבודה, וישנה גם פגיעה בסייעות שמופנות לעבוד בצהרונים אחרים או שמציעים להן לקחת יום חופש על חשבונם. בתקופה כזו, על הרשות והמתנ"ס להיות ייצירתים ולפעול בחוכמה ולא לקבל החלטות שרירותיות מנותקות. אנחנו קוראים לך לפעול ולהתערב מיידית בנושא".
מרשת המתנ"סים נמסר: "פתיחת מסגרת מתאפשרת עם השתתפות של יותר מ-5 משתתפים, כמקובל בכל הרשויות באזור. המתווה החדש נתן מענה ופתר את נושא בידודי הילדים, ובכל מקרה במצב בו יש מינימום משתתפים, הרשת מאחדת מסגרות ככל שניתן עם מסגרות צהרונים סמוכות".