כשל חשמלי הוא ככל הנראה הגורם לפרוץ השריפה פרצה הבוקר (ראשון) במאפיית 'ברכת משה' בקרית אתא. אף אחד לא נפגע, אך נזק כבד נגרם למקום, שמוערך ביותר ממיליון שקל. "כשראיתי את השריפה, כל מה שיכולתי לחשוב עליו זה המשפחות שמתפרנסות מהמקום", אמר ל-mynet קריות בעל המאפיה, אוריה קטיעי.
3 צפייה בגלריה
שריפה פרצה במאפייה בקרית אתא
שריפה פרצה במאפייה בקרית אתא
נזק כבד נגרם למאפייה
(צילום: פרטי)
האירוע התרחש הבוקר (ראשון) בשעה שבע בבוקר. "אני הייתי במקום וגם העובדים שלי", סיפר קטיעי. "האש פרצה במכה אחת, הלהבות היו עוצמתיות. אי אפשר היה אפילו לנסות להשתלט על זה.
"יש לנו מערכת גילוי שריפות כפי הנדרש, וזה לא הצליח להתריע בזמן לאור המהירות הרבה בה פרצה האש. כולם ברחו החוצה ולמרבה המזל אין נפגעים בנפש. לקח בערך חצי שעה עד להשתלטות על האש".
3 צפייה בגלריה
בעל המאפייה 'ברכת משה', אוריה קטיעי
בעל המאפייה 'ברכת משה', אוריה קטיעי
"למרבה המזל, אין נפגעים בנפש". בעל המאפייה, אוריה קטיעי
(צילום: פרטי)
חוקר דליקות של כיבי אש הגיע למקום והעריך כי מדובר בכשל חשמלי בארון החשמל שגרם לשריפה. "אני מעריך שזה מגיע מלוח החשמל התקלה. הייתה שריפה מאוד גדולה ולהערכתי מדובר בנזק של לפחות מיליון שקל", אמר קטיעי.
"יש הרבה תבניות ועגלות שנשרפו ואני צריך לזרוק הכל לפח. יש לי חמישה תנורים שהפסיקו לעבוד, כל אחד מהם עולה 120 אלף שקל. בנוסף, בתאי בקירור וההקפאה יש המון בצקים וסחורה, והכל הולך לפח. זה מפחיד לראות את הכמויות".
עם זאת לדבריו הנזק של חוסר הפעילות השוטפת הוא גבוה אף יותר. "זה הסניף הראשי והחזק ביותר. כל יום שהמקום לא עובד, אני מפסיד אלפי שקלים. הנזק של העדר פעילות ביום יום, עולה על הנזק של הרכוש שנפגע", אמר. "הלב כואב. זה סניף שמפרנס קרוב ל-30 משפחות. ברגע שראיתי את הלהבות, חשבתי רק על המשפחות האלה".
3 צפייה בגלריה
שריפה פרצה במאפייה בקרית אתא
שריפה פרצה במאפייה בקרית אתא
"לקוחות שהם אנשי מקצוע החליטו לעשות את הבלתי ייאמן ולהחזיר עד מחר את המקום לפעילות"
(צילום: כיבוי אש)
כבר בשעות הקרובות צפויים להתחיל בשיפוץ המקום בציפייה להפעיל את המאפייה שוב כבר מחר אחר הצהריים. "זאת מאפיה מאוד מוכרת בקרית אתא. אנחנו נחשבים למאפיה המובילה ביותר בתחום וכולם באו לתמוך בנו", אמר קטיעי.

"המזל שלי, שהגיעו לפה עשרות אנשים גם לקוחות שהם אנשי מקצוע שהחליטו לעשות את הבלתי ייאמן ולהחזיר עד מחר את המקום לפעילות. אנחנו עדיין, כאן ומקווים שהלקוחות שלנו יחזרו וימשיכו להיות חלק מהמשפחה שלנו".
פורסם לראשונה: 13:04, 06.02.22