הורים בגני הילדים יהונתן נתניהו, בבית הספר קורצ'אק ובבית הספר בן גוריון התלוננו השבוע על התנהלות לא תקינה בצהרונים. בין הטענות, עומס וצפיפות בלתי נסבלים בגני הילדים ורמת אוכל ירודה.
2 צפייה בגלריה
הספק הונחה להחליף את מלאי הפתיתים שברשותו
הספק הונחה להחליף את מלאי הפתיתים שברשותו
הספק הונחה להחליף את מלאי הפתיתים שברשותו
(צילום אילוסטרציה: פרטי)
בתחילת השבוע דיווחו הורים בצהרון בית הספר קורצ'אק כי ילדיהם סיפרו על מקרה חריג שאירע בזמן האוכל. "הילדה שלי סיפרה לי שהיו לה חרקים בתוך הפתיתים שהגישו לה. מהר מאוד התחיל שיח על זה בקבוצת ההורים, שהופתעו לשמוע על כך מהילדים ולא מן הצוות החינוכי".
אם לילד בגן: "ברשת המתנ"סים מקיימים צהרון לילדי שני הגנים יחד, נתניהו א' ו-ב', כך שיש 35 ילדים מגילאים מעורבים, מגיל 3 ועד גיל 6. לא רק שיש עומס של ילדים, יש ילדים מאד צעירים זקוקים להתייחסות אחרת, ילדים שנמצאים בגמילה נמצאים בקבוצה גדולה עם ילדים הרבה יותר גדולים מהם, ולצוות שם אין מספיק יכולת לתת לילדים מענה סביר. כשפנינו לרשת המתנ"סים בבקשה לקיים שתי מסגרות של צהרונים נפרדות, טענו שאין מספיק ילדים - אבל גם לא מאפשרים להורים שרוצים לרשום את ילדיהם, בטענה שאין מקום".
2 צפייה בגלריה
גן הילדים נתניהו בקרית מוצקין
גן הילדים נתניהו בקרית מוצקין
גן נתניהו בקרית מוצקין
(צילום: פרטי)
אם לילדה בגן נתניהו: "פניתי בבקשה לרשום את הבת שלי לצהרון, ונאמר לי שאין מקום. ניסיתי לברר מדוע לא מפצלים, וברשת המתנ"סים נאמר לי שאין מספיק ילדים, למרות שמדובר על 30 ילדים שחסרים כדי לפצל, דבר שמתבקש לעשות כדי לתת מענה ראוי, בעיקר לילדים הצעירים".
תלונות הגיעו גם מהורים לילדים מצהרון בית הספר בן גוריון. אם לילדה בצהרון סיפרה: "יש בעיה קשה מבחינת התכנים של הצהרון של בית הספר. פעמיים בשבוע יש חוג, ובשאר הזמן הרב הפנוי, הילדים שמביאים פלאפון מתעסקים בו בלי הגבלה על זמן השימוש או על התכנים שהילדים נחשפים אליהם. מי שלא מביא פלאפון הוא מחוץ לעניינים".
אב נוסף סיפר: "האוכל המוגש לילדים בצהרונים הוא במצב ירוד, ויש מקום גדול לשיפור".
מרשת המתנ״סים נמסר על התקלה באוכל: ״אנו רואים את העניין בחומרה רבה. צוות הצהרון דיווח על כך שהתגלה חרק לצד המזון, והתקיים בירור מעמיק מול ספק הקייטרינג, רכזת הצהרונים וצוות הצהרון. הספק לקח אחריות מלאה על המקרה החריג, ועל מנת להימנע מהישנות מקרים כאלה בעתיד, הוא הונחה להחליף את אספקת הפתיתים שברשותו, ולרכוש מלאי חדש.
"במקביל, צוות הצהרון הונחה לשמירה מוגברת על ניקיון, כמו גם סגירה הרמטית של חלונות ו/או דלתות, על מנת למנוע כניסת חרקים שונים.
"צהרון נתניהו הינו מהמובילים בכל הקשור לתוכן עשיר, חום ואהבה ופעילות מסודרת. בכל עיר, סוגיית עירוב הגילאים הינה מקובלת ונהוגה, ותלויה בביקוש ובמספר המשתתפים.
"הטענה על שימוש במכשירים ניידים אף היא אינה נכונה, ובניגוד גמור למציאות בפועל, בה המכשירים הניידים של התלמידים מאוחסנים בקופסה ייעודית ו/או בתיקים".
פורסם לראשונה: 12:16, 10.11.21