פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים נגד תושב קרית אתא בן 34 בגין איומים כלפי אמו והצתת בלוני גז בבניין בו היא מתגוררת.
2 צפייה בגלריה
שריפת בלוני גז בקרית חיים
שריפת בלוני גז בקרית חיים
כבאים הוזעקו לכבות את הדליקה
(צילום ארכיון: כיבי אש)
מכתב האישום עולה כי האם מתגוררת בדירה בקומת קרקע בקרית אתא והיא מקבלת עבור הנאשם את כספי קצבת הנכות שלו מהביטוח הלאומי. בתאריך 26 ביולי השנה אירחה האם את שתי בנותיה, חתנה ושלושה נגדים לסעודת ליל שישי.
בסביבות השעה 21.15 הגיע הנאשם לבניין, איים לפגוע באימו ודרש את הכספים שלו. הוא דפק בחוזקה על הדלת, שבר את המזוזה, שרט את דלת הדירה וצעק לעבר אמו: "את מוכנה פאקינג להביא לי את הכסף שלי... של הביטוח לאומי... די כבר... בת זונה, טוב לך תביאי לי את הכסף שלי מיד, תקראי למשטרה, את חירשת ... את לא מביאה לי את הכסף ששייך לי יותר מדי זמן... את תביאי לי אותו מיד".

2 צפייה בגלריה
"השכן דופק בעוצמה על הדלת, צועק מקלל"
"השכן דופק בעוצמה על הדלת, צועק מקלל"
הנאשם דפק בחוזקה על הדלת ושבר את המזוזה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock )

האם ענתה שהכסף טרם הגיע ולא פתחה את הדלת. בתגובה יצא הנאשם מהבניין, ניגש למקום בו היו מוצבים 4 בלוני גז, שניים מהם בבעלות השכנה של האם. הוא פתח את אחד הבלונים של השכנה, והצית אש באמצעות מצית. כתוצאה מכך התלקחה אש חזקה שפגעה בבלוני הגז ובקיר הבניין.
"השכנה ושכנים נוספים הזעיקו את מכבי האש והמשטרה וניסו לכבות את האש באמצעות מים ללא הצלחה. מכבי האש שהגיעו למקום כיבו את האש וציננו את בלוני הגז", נכתב בכתב האישום.

קראו עוד:

בבקשה למעצר עד לתום ההליכים ציין נציג התביעה, ציין עו"ד ארנון בהרב, סגן בכיר לפרקליטות מחוז חיפה, כי מדובר בנאשם ללא עבר פלילי. בחקירתו הראשונה הוא קשר עצמו למקרה והודה שפתח את בלון הגז והצית אש, אבל בחקירתו השנייה שמר על זכות השתיקה.
לטענת הפרקליטות, קיימת לגבי הנאשם עילת מעצר עד לתום ההליכים והיא מסוכנות. לדבריו, הנאשם עצור בתנאי אשפוז בשל מצבו הנפשי וקיימת לגביו מסוכנות פיזית מיידית, כלפי עצמו וכלפי אחרים.
כתב האישום מייחס לנאשם שלושה סעיפים: הצתה, היזק בזדון ואיומים.