בית המשפט השלום בקריות הרשיע השבוע את צבי בינשטיין (78), תושב קרית ביאליק, בהסתה לאלימות. בינשטיין הודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון לאחר שפרסם ברשת הטוויטר תכנים שעודדו אלימות כלפי יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בתקופה בה כיהן כראש ממשלת ישראל. עונשו ייגזר בעוד כשבועיים.
2 צפייה בגלריה
"עשו לי שיימינג". בינשטיין
"עשו לי שיימינג". בינשטיין
צבי בינשטיין
(צילום: פרטי)
בחודש נובמבר האחרון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד בינשטיין על ידי עורך הדין עמית לוין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. בכתב האישום נטען כי בזמן התקיימו הפגנות תכופות נגד ראש הממשלה דאז בין היתר בקרבת מעונו שברחוב בלפור בירושלים, פרסם בחשבונו ברשת החברתית "טוויטר", פרסומים הקוראים לאלימות ומעודדים מעשי אלימות כלפי ראש נתניהו ומשפחתו.
קראו עוד >>
כדוגמה לפרסומים אלה: "ישראל לא תשתקם ממגיפת הקורונה אלא רק לאחר חיסול העריץ בדיקטטורה של הנאשם הארור", "לוא אנו כאזרחי רומניה בזמנו של צאושסקו, היה עלינו לשרוף את קן הקוקיה ברחוב בלפור על יושביו", "סוף הנאשם לתליה כפי שאזרחי רומניה עשו למנהיג המושחת צאושסקו".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
המדינה תבקש להטיל על בינשטיין לכל היותר 9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. בנימין נתניהו
(צילום אבי רוקח)
בימים האחרונים הגיעו הצדדים להסדר טיעון במסגרתו הודה בינשטיין בכתב האישום המתוקן בעבירה של הסתה לאלימות. "אני מבין את הדברים, מכיר את כתב האישום ומבקש להודות בו", אמר בדיון: "אני מבקש רק להדגיש שבכל התהליך הזה לא היתה לי שום כוונה להזיק לאף אחד ולפגוע באף אחד אלא אקט מחאתי גרידא.
במסגרת ההסדר נקבע כי המדינה תבקש להטיל על בינשטיין לכל היותר 9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. עם זאת הבהיר בית המשפט כי אינו כבול להסדר הטיעון וכי קיימת אפשרות שהעונש שיוטל בסופו של דבר יחרוג מההסדר שבין הצדדים ויהיה אף חמור יותר.






"אקט מחאתי גרידא". צבי בינשטיין
צילום: פרטי

בנימין נתניהו | צילום אבי רוקח