דיירים המתגוררים בשני בניינים ברחוב גיבורי הקריה, שמספרם 11 ו-13, סובלים כבר כמה חודשים ממטרד חמור של ביוב שזורם בחצר הבניינים.
3 צפייה בגלריה
ביוב זורם בחצר בקרית אתא
ביוב זורם בחצר בקרית אתא
ביוב זורם בחצר הבניינים בקרית אתא
(צילום: פרטי)
אחת הדיירות בבניינים, רחל רצר, סיפרה השבוע למיינט קריות: "אנחנו מרגישים כתתי אדם לעומת יתר תושבי קרית אתא. בגלל שהרחוב מאוכלס ברובו על ידי אנשים מרקע סוציו אקונומי נמוך, אף אחד לא מסתכל לכיוון שלנו. הביוב זורם, זה מסריח. יורדים מהרכב בחנייה, והרגליים ישר בתוך הביוב".
חברי סיעת 'הילה שלם והתושבים' הגישו הצעה לסדר למועצת העיר על מנת לדון בנושא. בפנייתם כתבו: "ברחוב גיבורי הקריה מס׳ 11 לגיבורי הקריה מס׳ 13 זורם ביוב לחצר הבניינים במשך שלוש שנים בלי שאף גורם עירוני נותן על כך את הדעת ואת הפתרון. ככל הנראה, יש צינור ביוב תת קרקעי מפוצץ, אשר חייבים בהחלפתו, אך הרכב הדיירים בבניינים אלו הוא בעיקר שוכרי דירות או דיירי עמיגור, מאוכלוסייה חלשה, שלא מצליחים להתאגד ולטפל בבעיה.
3 צפייה בגלריה
ביוב זורם בחצר בקרית אתא
ביוב זורם בחצר בקרית אתא
ביוב זורם בחצר בקרית אתא
(צילום: פרטי)
"פניות של מספר דיירים לעירייה נענו בתשובה הלקונית שמדובר בשטח פרטי. גם פנייה לתאגיד המים העירוני העלתה חרס, שכן הם ביקשו מהמתלוננת לארגן עבורם את שמות הדיירים בבניינים - בקשה מיותרת אשר לא מקדמת את הפתרון - הרי לתאגיד יש את פרטי כל הדיירים בעלי מונה מים בלחיצת כפתור אחת, אז למה לטרטר את התושבים?".
בפנייתם מציינים חברי הסיעה: "הביוב שזורם לחצר, במיוחד בחודשי הקיץ החמים, מייצר מפגע תברואתי קשה - ריח רע, יתושים, חרקים ועוד. בנוסף - גם העצים בשטח המדובר נוגעים בתשתיות של בזק/חשמל ומהווים סכנה בטיחותית לתושבים.
3 צפייה בגלריה
ביוב זורם בחצר בקרית אתא
ביוב זורם בחצר בקרית אתא
"לבעלי הבתים לא אכפת מהמצב". ביוב זורם, השבוע
(צילום: פרטי)
"אנחנו קוראים לך להתערב באופן אישי ולגייס את כל מחלקות העירייה והגופים הרלוונטיים על מנת לטפל בבעיה בצורה יסודית, שכן מדובר בתושבים אשר זקוקים לעזרה מהעירייה, ולא להתעלמות".
רצר ציינה כי פנתה לתאגיד המים ולעירייה, אבל פתרון לא ניתן לה. "המצב כה גרוע, עד שטכנאי הגז מסרבים להגיע ולהחליף בלונים. מדובר בסירחון, ביתושים ובג'וקים. הבעיה שרוב הדירות בשכירות, ולבעלי הבתים לא אכפת מהמצב. הם לא גרים פה. מדובר בפיצוץ בצינור תת קרקעי, זו עבודה קשה, אני לא מסוגלת לנהל דבר כזה. למה שהתאגיד לא יבצע את העבודה ויחייבו אותנו? זו סכנה אמיתית".
מתאגיד מעיינות אתא נמסר: "מדובר בבעיה פרטית, שטיפולה הינו באחריות הדיירים. על אף זאת, התאגיד פעל כדי לסייע לדיירים, ולמרות חוסר שיתוף הפעולה מצידם לטיפול במפגע, הודיע התאגיד לדיירים כי הוא נערך לביצוע התיקון לבעיה הפרטית בימים הקרובים, ויחייב אותם בעלות זו".