מתנת סיום הצהרון שקיבלו חלק מילדי הצהרונים מהגנים רעים, ענבלים ורקפות בקרית ביאליק, עוררה את זעם ההורים.
1 צפייה בגלריה
המתנה מוועד ההורים
המתנה מוועד ההורים
המתנה מוועד ההורים
( צילום: פרטי)
אם לילדה: "הבת שלי סיימה גן עירוני וצהרון בשבוע שעבר, וחזרה הביתה עם דג זהב בתוך קופסת פלסטיק פיצית באורך 15 ס"מ, בדמוי אקווריום קטן, ובה דג זהב אחד בודד. איזה מין מסר אנחנו מעבירים לילדים שלנו, שבשם השעשוע שלהם הם מקבלים יצור חי לחיים קצרים מאוד של סבל? לא ברור לי למה בכלל מחלקים לילדים חיות, במיוחד שברור שהדגים הללו יסבלו וימותו. אין להם מרחב, הם בודדים, וגם רבים לא יודעים לטפל היטב בדגים".
קראו עוד >>
אב נוסף: "הילד שלי חזר עם הדג בקופסה הקטנה הזו, והיינו המומים. ברור לנו שמי שנתן את הדגים לילדים לא רואה בערך של בעל חיים, ושזה לגיטימי להחזיק אותם בתת תנאים, כי כל מטרתו בעולם לבדר את הילדים עד המוות. דג במרחב מחיה קטן כל כך, ללא חמצן ודגים נוספים, דינו מוות. נתנו את הדג לשכנים שיש להם אקווריום גדול עם דגים נוספים, ואני ממליץ גם לשאר ההורים למצוא פתרונות הולמים לדגים האומללים הללו, וללמד את ילדינו כיצד להתנהג לבעלי חיים".
להורים התברר, כי המתנה הגיעה מוועד ההורים. האם הסבירה: "מסגרות החינוך צריכות להעביר מסר לוועד ההורים שלא לאפשר להם לחלק 'מתנות' מהסוג הזה לילדים".
מנהלת צהרונים ברשות סמוכה: "שמעתי על המתנה שנתן ועד ההורים לילדים ונחרדתי. דג קטן שמטלטל בקופסה קטנה, ונגזר עליו חיי סבל רק לשם שעשוע של הילדים זה נורא. זה בוודאי לא המסר שאני הייתי רוצה שיעבור לילדינו, להשתעשע על חשבון סבל של האחר".
את תגובת ועד ההורים לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.