בעליה של 'נגריית יהודה' בקרית אתא הגיש תביעה בסך 26 אלף שקל בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות נגד ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, ורעייתו דפנה, בטענה שבני הזוג סירבו לשלם לו בגין עבודה שביצע במעונם הפרטי. מנגד טענו בני הזוג כי הנגר סירב לשנות את שם המוטב בחשבונית. השבוע קבע בית המשפט כי עליהם לשלם לבעל המקצוע עבור עבודתו.
1 צפייה בגלריה
חיים ודפנה צורי
חיים ודפנה צורי
חיים ודפנה צורי
(צילום: נחום סגל)
בחודש ינואר האחרון הגיש הנגר יהודה סבג, בעליה של נגריה בקרית אתא, תביעה נגד בני הזוג צורי. בתביעה טען כי בחודש יוני אשתקד הגיע לביתם של בני הזוג בהמלצת סוכן הביטוח המשותף של שניהם, על מנת להעריך נזק מים בחדר הסמוך לחדר האמבטיה. לאחר הבדיקה, התברר כי יש לתקן משקופים ודלתות בחדרים ולהחליף את גב הארון שנפגע מהרטיבות. לאחר מכן נתן לבני הזוג הצעת מחיר, אותה הם אישרו, לדבריו.
קראו עוד >>
עוד נטען בכתב התביעה, כי לאחר פירוק הארון התברר כי נגרם נזק גם לארונות נוספים, אשר יש להחליף גם בהם חלקים. הוא הודיע על כך לצורי, אשר ראה את הבעיה ואישר את העבודה הנוספת. בתום ביצוע העבודה אישר לדבריו צורי את העבודה מבלי שהתלונן על ביצועה, או לחלופין על המחיר שנקבע.
לדברי סבג, הוא הגיש לו שתי חשבוניות בסכום כולל של 18,200 שקל בגין העבודה, אולם מתוכן שולמו לו רק 2,000 שקל כמקדמה, וצ'ק נוסף על סך 6,000 שקל, אותו לא פרע. לאחר מספר פעמים בהן ביקש לטענתו את כספו, אמר לו צורי, לדבריו, שהוא כלל לא הזמין ממנו את העבודה, בעוד סוכן הביטוח טוען שהחברה לא אישרה את החשבונית.
"כמה חוצפה יכולה להיות לאדם להגיד דבר כזה", כתב בכתב התביעה, "לאורך כל התקופה וההתכתבויות שלנו, לא הלינו הנתבע או סוכן הביטוח על שם הנתבע על הצעת המחיר והחשבוניות. רק אחרי שסיימתי את העבודה, אז הנתבע אומר שהוא לא הזמין".
כמו כן טען סבג שבמכתב שנשלח אליו מעורך דין הוא התבקש לשנות את השם על החשבונית. "לבקש ממני לבטל חשבונית זה דבר שלא אעשה, לעבור עבירת מס רק כדי שמישהו אחר ייהנה ממנה, לא היה מקובל עלי מלכתחילה", כתב. "יש גבול לחוצפה של הנתבע, שהרי מדובר באדם במעמדו כראש עיר במדינת ישראל, שמבין דבר או שניים".
בכתב ההגנה טען צורי כי התביעה היא קנטרנית, וכן כי הוא אינו הכתובת לתביעה. לדבריו, אין מחלוקת כי סבג ביצע את העבודה ומגיע לו תשלום עבורה, גם אם הסכום מופקע. אולם לדבריו, העבודה הוזמנה על ידי סוכן הביטוח ולא על ידו. בתוך כך טען כי הנגר התבקש לשנות את החשבונית, אולם סירב לעשות זאת מסיבה שאינה ברורה לו.
בפסק הדין כתבה השופטת שרונה צור גינור כי כל המאמצים להביא את הצדדים להסכמות לא הועילו, וקבעה כי על בני הזוג צורי לשלם לסבג את הפרש התשלום עבור העבודה, בסך 16,228 שקל, בתוספת 600 שקל הוצאות משפט.
"מאחר שלא הוגשה הודעה לצד ג' נגד סוכן הביטוח או סוכנות הביטוח, והתובע לא תבע מי מהם, הרי לא יידרש בית המשפט לעניין זה, ודי בקביעה כי יוסדר התשלום עבור העבודות על ידי הנתבעים או מי מטעמם. באשר לחשבונית, תונפק חשבונית בגין התשלום לפי הוראות כל דין", כתבה.