כתב אישום הוגש בשבוע שעבר נגד צבי בינשטיין, תושב קרית ביאליק, בן 78, בבית משפט השלום בקריות בגין עבירה של הסתה לאלימות. זאת, לאחר שפרסם ברשת הטוויטר פרסומים התומכים ומעודדים מעשי אלימות כלפי בנימין נתניהו ומשפחתו.
1 צפייה בגלריה
הפגנה ליד מעון ראש הממשלה ברח' בלפור בירושלים, לפני שנה
הפגנה ליד מעון ראש הממשלה ברח' בלפור בירושלים, לפני שנה
הפגנה ליד מעון ראש הממשלה ברח' בלפור בירושלים, לפני שנה
(צילום: עמית שאבי)
מכתב האישום, שהוגש לאחרונה על ידי עו"ד עמית לוין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עולה כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום התקיימו הפגנות תכופות נגד ראש הממשלה דאז, בין היתר בקרבת מעונו שברחוב בלפור בירושלים.
במהלך תקופה זו פרסם הנאשם, בחשבונו ברשת החברתית טוויטר, פרסומים הקוראים לאלימות ומעודדים מעשי אלימות כלפי ראש הממשלה ומשפחתו. דוגמה לפרסומים אלה: "ישראל לא תשתקם ממגיפת הקרונה אלא רק לאחר חיסול העריץ בדיקטטורה של הנאשם הארור", "היה עלינו לשרוף את קן הקוקיה ברחוב בלפור על יושביו", "סוף הנאשם לתלייה כפי שאזרחי רומניה עשו למנהיג המושחת צ'אושסקו".
קראו עוד >>
בפרסום נוסף כתב: "אזרחי ישראל בדרכם לקן הקוקיה ברחוב בלפור יעשו לנאשם ולכנופית בלפור השוכנת שם, את אשר הנאשם המושחת עשה ליצחק רבין ב-5.11.1995, ואת אשר אזרחי רומניה, עשו, בעקבות אירועי המהפכה הרומנית (1989) הודחו ונתלו במרכז העיר, שליטי רומניה הקומוניסטית, ניקולאה צ'אושסקו ורעיתו אלנה צ'אושסקו".
בגין מעשים אלה מואשם בינשטיין בעבירה של הסתה לאלימות. "במעשיו האמורים לעיל, פרסם הנאשם קריאות למעשי אלימות וכן עודד מעשי אלימות כלפי ראש הממשלה דאז ומשפחתו, בדרך של פגיעה בגופו או העמדתו בסכנת מוות, וזאת כאשר על פי תוכנם של הפרסומים והנסיבות שבהן פורסמו, יש אפשרות ממשית שהפרסומים יביאו לעשיית מעשה האלימות", נכתב בכתב האישום.
בינשטיין אמר השבוע: "עדיין לא קיבלתי את כתב אהישום. הם הדליפו את זה כדי לעשות לי שיימינג. אני איתם בקשר שנה וחצי. פתאום הם התעוררו. כל העולם יודע מה שאני לא יודע? איך הם מרשים לעצמם. בעקבות הפרסומים מקללים אותי ומנאצים אותי בפייסבוק".