לאחר הפסקת האש עם חמאס שנכנסה לתוקפה אתמול בבוקר, פיצוץ עז החריד הלילה (בין שישי לשבת) את הקריות, ותושבים רבים דיווחו כי לא הופעלה אזעקה וחלקם גם החלו להעלות ספקולציות על כך שהממשלה נמנעת במכוון לפרסם אירועים ביטחוניים בצפון. זמן קצר לאחר מכן אישר דובר צה"ל כי צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כטב"ם צה"לי.
2 צפייה בגלריה
היירוט הלילי באזור חיפה
היירוט הלילי באזור חיפה
היירוט הלילי מעל מפרץ חיפה
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
"צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו. הטיל לא חצה לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות. בתגובה לשיגור, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. במהלך האירוע שוגר גם מיירט", נמסר מדובר צה"ל.
שיגור הטיל הגיע כמעט יממה לאחר שנכנסה לתוקפה הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס. חיזבאללה אמנם לא אישר באופן רשמי שהוא מצטרף להפסקת האש, אך מחמישי בערב לא נרשמו חילופי אש בגבול לבנון.
אמיר וסקו, שמתמודד על ראשות עיריית קרית ים, העלה פוסט בו טען: "לא ברור מדוע אין התרעה ומה השיקולים כאשר בפועל הפאניקה חוגגת. ואין מי שיספק תשובות בזמן אירוע כזה".

2 צפייה בגלריה
צופרים
צופרים
"מדוע לא הופעלה אזעקה"?
(המחשה: shutterstock)

רבים הגיבו לפוסט והעלו טענות דומות חלק מהמגיבים הביעו פליאה על כך שלא הופעלה ההתרעה והיו גם שהעלו השערות בנוסח "חשוד ממש כל ההשתקה הזאת בצפון". מגיבה אחרת: "זה מאוד מטריד ומפחיד הפיצוץ הלילי הזה... במיוחד שאנחנו נמצאים בהפסקת אש שגם החיזבאללה הצטרף".

קראו עוד:

מיינט קריות חשף כבר לפני שנתיים כי בפיקוד העורף נערך שינוי יסודי שיטת ההתרעה, כאשר האזעקה מופעלת רק באזורים שבהם, לפי חישובי מערכות ההתרעה, יש אפשרות ממשית שטיל ייפול. הארץ חולקה להרבה יותר אזורי התרעה דבר שמאשר המשך קיום חיים רגילים באזורים שבהם יש ודאות כי הטיל לא ייפול.
מאז תחילת המלחמה הנוכחית, נשמעו טענות כי מערכת האזעקה בקריות לא פועלת, אך בפועל ההחלטה לא להפעיל את האזעקה הייתה מוצדקת ולא היו כלל נפילות באזור, דבר שהוכיח כי מערכת ההתרעה אכן מסוגלת להבחין בין אזור שנתון לסכנה ואחד שלא, גם אם מדובר באזורים ממש סמוכים.
פורסם לראשונה: 08:57, 25.11.23