הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות המליצה בפני הוועדה המחוזית חיפה להפקיד תוכנית להגדלת שטח התעשייה והתעסוקה בקרית ביאליק.
3 צפייה בגלריה
אזור התעשייה חדש
אזור התעשייה חדש
אזור התעשייה חדש
(הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים))
התוכנית, שאושרה בישיבת הוועדה המקומית קריות ב-9.6.24, צפויה להביא ליצירת מקומות עבודה רבים, לעודד פיתוח כלכלי ולחזק את מעמדה של קרית ביאליק כמרכז תעסוקה אזורי מוביל.
בשנים האחרונות קידמה עיריית קרית ביאליק יחד עם מנהל מקרקעי ישראל את תכנית בניין עיר (תב"ע) שתאפשר הגדלה משמעותית של אזור התעשייה הקיים. האזור החדש שיתפרש על 245 דונם יוקם בכיוון השכונות המזרחיות החדשות שנבנות כעת. הוא ימוקם בין אזור התעשיה הוותיק וכביש עוקף קריות- כביש 22.

3 צפייה בגלריה
אזור התעשייה ביאליק ממעוף הציפור
אזור התעשייה ביאליק ממעוף הציפור
אזור התעשייה ביאליק ממעוף הציפור
(צילום: יובל הנדלר)

תכנית הרחבת אזור התעשייה נועדה לתמוך בצורה מיטבית בצמיחה המואצת של אוכלוסיית העיר, תוך פיתוח אפשרויות תעסוקה, יזמות, רכש ובילוי מקומי.
אזור התעסוקה הנוכחי משתרע על כ-700 דונם. באזור פועלים יותר מ–1,000 בתי עסק, בהם מועסקים כ–5,000 עובדים. רוב המבנים במתחם הם בעלי קומה אחת או שתיים. התוכנית החדשה תאפשר הקמת מבנים עד 9 קומות ברוב אזורי פארק. במסגרת התב"ע יוטמנו קווי מתח גבוה וקווי מתח עליון לאורך אזור התעשייה, דבר שיאפשר להקים פי 2 שטחי התעסוקה בשטח ההרחבה. דהיינו, 47,000 מ"ר מאושרים יגדלו לכ-90,000 מ"ר בערוב שימושים של תעסוקה, תעשייה ומסחר.

3 צפייה בגלריה
אזור תעשייה חדש
אזור תעשייה חדש
אזור תעשייה חדש
(הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים)

ראש העיר, אלי דוקורסקי, בירך על ההחלטה: "הרחבת אזור התעשייה היא צעד אסטרטגי חשוב בדרכה של קרית ביאליק להפוך למרכז תעסוקה ותעשייה מוביל בצפון הארץ. אני רואה באזור התעשייה מנוף כלכלי עיקרי של העיר. לנוכח הקמת שכונת נאות אפק בה יתגוררו בסיום הבנייה כ-18,000 תושבים, ישנו צורך להגדיל ולהרחיב את אזור התעשייה הקיים ולחזק אותו.

קראו עוד:

"במקביל לקידום התוכנית להרחבת פארק התעשייה, השקענו רבות גם באזור הקיים. קידמנו תוכנית בניין עיר להגדלת אחוזי בנייה, שדרגנו תשתיות ברחובות החרושת ויוסף לוי, הקמנו מנהלת הפארק, בעיר פועלת ועדת עסקים. מחלף ביאליק צפון שהוקם בכביש 22 הנגיש את הפארק מבחינה תחבורתית. קרית ביאליק היא עיר המקדמת בברכה את בעלי העסקים ומטפחת את העסקים בתחומה".
הצפי הוא שהתוכנית תאושר בקרוב ותסלול את הדרך לפיתוח משמעותי של אזור התעשייה בקרית ביאליק.