עיריית קרית ביאליק פועלת לקידום תוכניות לפיתוח הפארק לתעשיות מתקדמות, לרבות תוכנית להרחבת הפארק.
2 צפייה בגלריה
אזור התעשייה ביאליק ממעוף הציפור
אזור התעשייה ביאליק ממעוף הציפור
אזור התעשייה ביאליק ממעוף הציפור
(צילום: יובל הנדלר)
הפארק, שהוקם בשנות ה־60, וזוכה לביקושים גבוהים מונה כיום כ–1,000 עסקים מתחומי עיסוק נרחבים ובהם נותני שירותים, חברות יצרניות, וחברות מעורבות טכנולוגיות חכמות, הפרוסים על פני 707 דונם.
התוכנית לשדרוג הפארק הקיים מתייחסת לצרכיו העכשוויים בהיבט של ניצול זכויות קיימות, הקמת מבני תעשייה חדשים ושדרוג התשתיות.
עוד במסגרת התוכנית, מקדמת הרשות בשיתוף עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) הרחבה משמעותית בחלקו המזרחי של הפארק בשטח של כ-300 דונם. ההרחבה מתוכננת כחלק בלתי נפרד ומשלים לאזור התעשייה הקיים, באמצעות חיבורי דרכים ותשתיות המשכיים ויצירת מערכת תפקודית אחידה לאזה"ת הקיים.

2 צפייה בגלריה
אזור תעשייה חדש
אזור תעשייה חדש
אזור התעשייה חדש
(הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים)

המרכזיות והנגישות התחבורתית הגבוהה של הפארק לצירי תחבורה מרכזיים (בעתיד תתאפשר גישה מכביש 22 לכביש 6) מאפשרת כבר היום למעסיקים ולעובדים מתעשיות מתקדמות לקבוע את מושבם בפארק התעשייה הנמצא במיקום מרכזי ובסמוך לעוגנים משמעותיים בהם: רפא"ל, פארק מת"ם, בתי החולים ועוד.
ראש העיר, אלי דוקורסקי: "פארק התעשייה קרית ביאליק מספק עבודה לכ-7,000 עובדים מהעיר ומהאזור, זהו ללא ספק אחד אזורי תעסוקה הגדולים במטרופולין חיפה בו מרוכזת מסה גדולה של עסקים. אני רואה בו מנוף כלכלי לפיתוחה העתידי של העיר. הגדלת הפארק תאפשר יצירת מקומות עבודה חדשים לעיר שהולכת להכפיל את מספר תושביה בעשורים הקרובים".

קראו עוד:

אלכס קופר, מהנדס הוועדה לתכנון ובנייה קריות: "פארק התעשייה בקרית ביאליק מצוי באיזור ביקוש הנמצא בתנופת פיתוח תמידית. התוכנית תספק מענה לביקושים הקיימים והעתידיים על ידי הגדלת זכויות הבנייה ועל ידי תוספת שימושים והגברת הנגישות לצירים מרכזיים. מדיניות הוועדה לעודד הגדלת שטחי בנייה בשטח זה במטרה לייצר תעסוקה מגוונת ולענות על הביקושים".
יצוין, כי כחלק מקידום הרחבת אזור התעשייה בוצעה הטמנה של קווי מתח גובה בצד המזרחי של אזור התעסוקה.
פורסם לראשונה: 07:50, 21.05.24