ימים לא קלים עוברים על מאיר דהן (72) חבר מועצת העיר במוצקין בעבר, לאחר שננשך באכזריות בצווארו על ידי כלב פיטבול של אחד משכניו, והוא מאושפז בימים אלה בבית החולים רמב"ם.
2 צפייה בגלריה
מאושפז בבית החולים. מאיר דהן
מאושפז בבית החולים. מאיר דהן
מאושפז בבית החולים. מאיר דהן
(צילום: פרטי)
הריאיון עימו התקיים בהתכתבות כי דהן לא יכול היה לדבר: "הכל משותק לי בצוואר ובפה בעקבות המקרה הקשה. אני אומר לעצמי הכל לטובה ושרק לא יהיה יותר גרוע".
דהן שמשמש כגבאי בית הכנסת בשכונת מגוריו בקרית מוצקין, הגיע אל שכנו בקומה ה־23. "באתי לקחת מפתח וגם לקיים מצוות ביקור חולים. אני לא יודע מי פתח לי את הדלת, כי באותו הרגע קפץ עלי הכלב בעוצמה.
"נפלתי על הגב שלי, והכלב תפס אותי בצוואר, בפה ובלשון. בגלל שאני נוטל כדורים מדללי דם, בעצת הרופא, איבדתי דם רב. דליים של דם, והתחלתי לצעוק. פוניתי לבית החולים ושם ניתחו אותי. אמרו לי: 'היה לך נס'.

2 צפייה בגלריה
מאושפז בבית החולים. מאיר דהן
מאושפז בבית החולים. מאיר דהן
הכלב נעלם. הכלוב הפרוץ
(צילום: פרטי)

על אף שהכלב מחוסן נגד כלבת, על פי החוק הוא נלקח להסגר, כדי לשלול מקרה של הידבקות בכלבת. אלא שבמהלך הלילה שבין שישי לשבת הגיע האחראי על תחנת ההסגר וגילה כי הכלוב בו הוחזק הכלב נפרץ, והכלב איננו.
ד"ר דוד דדיה, הווטירנר העירוני: "הוגשה תלונה במשטרה על ידי ועל ידי האחראי על הכלבייה שהגיע למקום וראה כי שלושה מנעולים נוסרו והכלב נלקח. אנחנו הרי קראנו לבעל הכלב למשרד כדי לחתום על טפסים שאנו לא מחדשים לו את הרישיון לאחזקת כלב, והוא הבין כי הוא לא יקבל את הכלב בחזרה לרשותו".

קראו עוד:

ד"ר דדיה: "מדובר בפיטבול, כלב מסוכן, שהיו לו נשיכות בעבר והוא היה בהסגר. כבר אז רצינו להחרים אותו, אבל הבעלים התחנן שמדובר בכלב של בתו הנמצאת על הרצף האוטיסטי וריחמנו עליו. הוא התחייב שהכלב יהיה אצל ההורים בבית קרקע בקרית ביאליק, אבל הוא לא עמד בהסכם. אירוע הנשיכה של דהן קרה ביגאל אלון, במקום בו נאסר עליו להחזיק את הכלב. המשטרה הגיעה אליו הביתה, אבל הכלב לא היה שם. ככל הנראה מוסתר במקום אחר.
משרד הבריאות עודכן בפרטי המקרה ויצר קשר עם דהן לגבי חיסוני כלבת. דהן: "בעקבות כך שהכלב נגנב מההסגר, לפני שתמו עשרה ימי ההסגר, פנו אלי ממשרד הבריאות ואמרו לי כי עלי לעבור סדרת חיסונים של כלבת. לא מספיק הסבל הרב שאני עובר, עלי לעבור כעת גם חיסונים קשים".