שתי תושבות קרית ביאליק פנו השבוע לראש העיר, אלי דוקורסקי, באמצעות עו"ד מימון פאר, ודרשו ממנו לבצע את החלטת בית המשפט המחוזי, שקבע כי חניון משאיות ברחוב הערמונים פועל שלא כדין. "עובדה זו אינה אלא הפרה בוטה ומודעת של פסק דין שניתן על ידי בית המשפט תוך זלזול בפסק הדין ובתושבי קרית ביאליק שפעלו בדרך המלך, וקיבלו החלטה לטובתם ולטובת איכות החיים שלהם", נכתב בפנייה.
1 צפייה בגלריה
 משאיות בקרית ביאליק
 משאיות בקרית ביאליק
חניון משאיות ברחוב הערמונים, השבוע
(צילום: אדי גל )
הפרשה נחשפה ב"ידיעות המפרץ" לפני ארבע שנים. שתי תושבות העיר, נורית גורקה וחיה שליו, טענו אז כי העירייה הפכה שטח שאמור היה לשמש כשצ"פ (שטח ציבורי פתוח) לחניות עבור משאיות. הדיירות, שמתגוררות מול אותו משטח, טענו שיש בכך משום פגיעה באיכות החיים שלהם, ועתרו לשנות את המצב.
"למשאית לוקח 10 דקות להניע. בכל יום משעה 04:30 עד 07:00, אנחנו נאלצים להתמודד עם הרעש של הנעת המשאיות. אף אחד לא יכול לישון. זה רעש נוראי", סיפרה תושבת הרחוב.
קראו עוד >>
במכתבו השבוע מפרט עו"ד פאר את השתלשלות הסאגה המשפטית: ב־2018 קבעה וועדת הערר כי החניון פועל ללא היתר כדין וכל כן יש לפנותו תוך ביצוע פעולות אכיפה מתאימות. העירייה, בתגובה, עתרה לבית המשפט המחוזי אשר פסק, ב-9 בדצמבר 2018, כי דין העתירה נגד וועדת הערר להידחות בכל הקשור למתן היתר חורג לחניית כלי רכב כבדים.
"על פי פסק הדין הברור והחלוט, ועל אף שמאז שניתן חלפו קרוב לשלוש שנים, העירייה אינה מקיימת את החלטת בית המשפט, רומסת ברגל גסה את פסק הדין שעה שהיא מתירה את המשך השימוש במגרש לחניית כלי רכב כבדים", ציין עו"ד פאר בפנייה שנשלחה השבוע לעירייה והוסיף, "מעבר לעובדה שמדובר בדוגמה שלילית של העירייה, והעומד בראשה, לאופן בו יש להתייחס לפסקי דין חלוטים של בית המשפט, יש בכך כדי להמשיך ולעודד את הסבל והמטרדים שנגרמים לתושבים המתגוררים בסמוך.
"מאחר וכאמור, חלפו כבר כ-3 שנים ממתן ההחלטה מבלי שהעירייה יישמה אותה הרי שכל זמן סביר לפינוי המקום הוא לאלתר. אשר על כן, אנו נאפשר לעירייה, לפנים משורת הדין, להודיע לנו מהם לוחות הזמנים לפינוי החניון, ותחילת פעילות אכיפה במקום. על לוח זמנים זה להימדד בשבועות בודדים ולא יותר.
"ככל ולא נקבל מענה לדרישתנו והעירייה לא תפעל לאלתר ליישומן של החלטות שיפוטיות שניתנו בעניין יבחנו מרשיי פנייה לערכאות הן על פי פקודת ביזיון בית המשפט והן בתביעה נזיקית".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: העירייה יישמה את החלטת בית המשפט והכשירה שני מקומות חניית משאיות חלופיים בעיר: ברחוב חוגלה (ארעי) וברחוב דרור מגרש סלול. ברחוב הערמונים הוסר השלט המאפשר חניית רכב כבד מיד עם הינתן פסק הדין".