בית המשפט לתעבורה בחיפה הורה על קיצור פסילת רישיון מנהלתית לנהג (61) מקרית חיים שפגע בהולך רגל ופצע אותו באופן קשה. זאת, לאחר התחשבות במצב הבריאותי הקשה שלו ושל רעייתו, שניהם נכים על כסאות גלגלים, ואינם יכולים להתנייד ללא רכבם.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בקרית חיים
זירת התאונה בקרית חיים
זירת התאונה בקרית חיים
(צילום: פרטי)
לפני כחודש, בשעות הערב, פגע תושב קרית חיים עם רכבו בהולך רגל סמוך למעבר חצייה ברחוב טרומן בקרית חיים בקטע שלאחר הפניה ימינה מרחוב דגניה. הולך הרגל בשנות ה־60 לחייו פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה עם פגיעות קשות בחלק גופו העליון ומאושפז שם עד היום. בשימוע שנערך לנהג במשטרה, החליט קצין אתן לפסול את רישיונו למשך 60 ימים.
קראו עוד >>
בעקבות ההחלטה הגיש בא כוחו של הנהג, עו"ד אביעד חייט, בקשה לביטול הפסילה המנהלית והשבת רישיונו, למרות הפגיעה הקשה של הולך הרגל. ראשית טען, כי הנהג נסע במהירות איטית מאוד ולא היווה סכנה לציבור. עוד טען, כי הולך הרגל חצה מאזור שאינו מעבר חצייה לאחר שהגיח מאחורי משאית חונה בשעת חשכה.
עוד טען, כי הנהג אדם נכה על כיסא גלגלים, במצב קשה, אשר למרות מצבו משמש כבעלים של עמותה אשר מסייעת למשפחות קשות יום עם סלי מזון. כמו כן, הרכב הינו רכב נכה בו מתקן ייעודי להעלאת והורדת כיסא גלגלים, אשר משמש אותו לנייד את אשתו הנכה גם היא על כיסא גלגלים, ממקום למקום.
"המבקש ואשתו גרים בגפם בקרית חיים, יצא מצב שכל תקופת החגים הם נותרו בביתם כאשר הם נסמכים על סיוע של שכנים ומכרים שיסייעו בקניית מצרכים ואולם לא יכולים לצאת לבדיקות רפואיות", אמר חייט בדיון נערך ביום ראשון האחרון בבית משפט השלום לתעבורה בחיפה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אביעד חייט
עו"ד אביעד חייט
עו"ד אביעד חייט
(צילום פרטי)
בהמלצת בית המשפט הסכימו נציגי המשטרה על קיצור שלילת הרישיון של הנהג למשך 35 יום בלבד בעקבות מצבם הבריאותי של הנהג ואשתו. על בסיס הסכמת הצדדים קבעה סגנית הנשיאה, השופטת מיכל דוידי, כי הפסילה תתקצר ורישיונו יוחזר בתחילת חודש אוקטובר.
"מדובר במקטע דרך בעייתי ביותר אשר מכניס נהגים רבים לסיכון מיותר", אמר חייט בעקבות ההחלטה: "נראה שיש צורך ממשי לטפל בבעיה הבטיחותית בהקדם ויפה שעה אחת קודם, נברך את בית המשפט שידע להפריד בין מצבו הקשה של הולך הרגל לבין שאלת האחריות לתאונה, נבקש לאחל להולך הרגל החלמה מהירה ובריאות טובה".