תושב קרית מוצקין (29) נעצר בחשד שניסה לגנוב רכב ממגרש מכוניות, אותו לקח לנסיעת מבחן. כשנתבקש על ידי המשטרה לעצור, התנגש בניידת משטרה והסב לה נזקים. בדיון בהארכת מעצרו טען, כי לקח את הרכב לבדיקה אצל חבר ביקנעם. מעצרו הוארך בשבוע שעבר פעמיים למשך שבעה ימים. "קיבלתי התקף פסיכוטי. לחצתי על הגז והרגשתי כמו במהיר ועצבני", אמר החשוד בבית משפט שלום בקריות.
1 צפייה בגלריה
נהג עצבני, נסיעה מהירה, מרדף
נהג עצבני, נסיעה מהירה, מרדף
החשוד טען כי לא הבין שמדובר בשוטרים
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי החשד, ביום חמישי האחרון הגיע צעיר ממוצקין בליווי אחותו אל מגרש מכוניות וביקש לקנות רכב. הוא יצא עם אחד מכלי הרכב לנסיעת מבחן ללא אישור בעל העסק ויצא מהמגרש. בין 20 ל-40 דקות לאחר מכן, משהבחינו העובדים במקום כי הוא לא שב עם הרכב, דיווחו על המקרה למשטרה.
קראו עוד >>
עוד נטען, כי רכב משטרתי דלק אחריו, כרז לו וביקש ממנו לעצור, אולם הוא המשיך בנסיעה תוך כדי שהוא פוגע ברכבים, ביצע עבירת תנועה והתנגח בניידת. בגין מעשים אלה הוא נעצר בחשד לעבירות של גניבת רכב, נהיגה פוחזת של רכב והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
החשוד הכחיש את הטענות וטען כי לקח את הרכב לבדיקה לפני רכישה אצל חבר שלו מחוץ לקריות, והוא אף אמר זאת לבעל המגרש. כמו כן טען, כי לא ידע שהרכב שביקש ממנו לעצור הוא רכב משטרתי.
"נסעתי ליקנעם לאקסית שלי כי אצלה היו תעודת הזהות והרישיון שלי", סיפר בבית המשפט. "ואז חבורה של ארבעה מג"בניקים ברכב טויוטה לא משטרתי נוסעים באמצע הדרך ועקפתי אותם מימין. אמרתי להם שהם לא נהגים, והם אמרו לי שגם אני נהג חרא. התעכבתי והם נסעו עלי במהירות. קיבלתי התקף פסיכוטי, לחצתי על הגז והרגשתי כמו במהיר ועצבני. סיכנתי את החיים שלי ואת החיים של אחותי ואחרים".
למרות הדברים קבע שופט השלום בחיפה כי יש חשד סביר שביצע את העבירות והאריך את מעצרו בשלושה ימים.
השבוע התקיימה הארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום בקריות במהלכה ביקש בא כוחו של החשוד לשלוח אותו לאבחון פסיכיאטרי. יש טענות מצדו של החשוד שהוציא את הרכב באישור לצורך בדיקה מהמגרש יחד עם אחותו, קיבל את המפתחות מבעל המגרש", אמר. "הוא טוען שהרכב שעיכב אותו לא היה רכב משטרתי ולא הבין שמדובר בשוטרים. החשוד טוען כי הוצא בכוח מהניידת והוכה, יש תעודה רפואית מבית החולים רמב"ם".
השופטת סימי פלג קימלוב האריכה את מעצרו בארבעה ימים נוספים כאשר דרשה מהמשטרה לסיים את כל פעולות החקירה עד למועד זה. כמו כן, הורתה על הבאתו של החשוד לבדיקה פסיכיאטרית.
פורסם לראשונה: 13:10, 11.10.21