בשבועות האחרונים דיווחו תושבים בקרית מוצקין על הימצאות ראשי דגים עם רעל עכברים, שפוזרו ברחובות וגרמו להרעלת כלבים וחתולים, שחלקם אף מתו. השבוע תופעה דומה התרחשה בקרית חיים, במוצקין ובביאליק, תושבים הבחינו בגרגרים לבנים פזורים בפארקים הציבורים ובפינות הרחובות, חומר החשוד כרעל עכברים הגורם להרעלות קטלניות בבעלי החיים. מהמשטרה נמסר כי טרם נמצא חשוד במעשה.
3 צפייה בגלריה
הרעלת בעלי חיים בקריות
הרעלת בעלי חיים בקריות
הכלבה סימבה שהורעלה ומתה, ראש דג עם רעל עכברים
(צילום: פרטי)

רעל עכברים

אחד המקרים הראשונים אירע לפני כשלושה חודשים, כאשר תושבת קרית מוצקין הגיעה עם כלבה למרפאתו של ד"ר לביא יעקב לאחר שחש ברע ודיווחה כי במהלך טיול הכלב ליקק ראשי דגים שהיו זרוקים ברחוב ולאחר מכן הידרדר מצבו.
"ראיתי ראשים כרותים של דגים שהיו מפוזרים במספר רחובות במוצקין", סיפרה. "הכלב שלי ליקק את ראשי הדגים האלה וזמן קצר לאחר מכן הוא החל להראות סימנים מדאיגים. במרפאה הסבירו שככל הנראה הורעל ברעל עכברים שהיה בתוך הדגים.
"אנחנו הצלחנו להציל את הכלב לאחר טיפול מציל חיים ושבוע של אשפוז, אבל היו מקרים של כלבים וחתולים שלא שרדו, זה נורא". בעלת הכלב דיווחה למוקד העירוני, ששלח את עובדי התברואה לחפש אחר הפתיונות. ד"ר דוד דדיה, הווטרינר הרשותי: "שלחנו לשם עובדים, אבל מישהו ככל הנראה מיהר לקחת את ראשי הדגים משם".
3 צפייה בגלריה
הרעלת בעלי חיים בקריות
הרעלת בעלי חיים בקריות
הכלב לאקי שהורעל ושרד
(צילום: פרטי)

הכלבה סימבה דיממה

מקרה אחר שאירע בקרית מוצקין הסתיים במוות כתוצאה מהרעלה. אורי שטינפלד, תושב העיר, סיפר: "לאחר טיול בשכונת נווה גנים ליד הבית לפני שלושה חודשים, הכלבה סימבה החלה לחוש ברע. בקושי הלכה על הרגליים, בטן נפוחה, דיממה, והייתה מאוד חלשה ומריירת.
"לקחנו אותה למרפאה ונתנו לה טיפול, אבל יום לאחר מכן היא מתה. נאמר לנו שיש סימנים שהורעלה מרעל עכברים. חקרתי את הנושא והבנתי שיש עוד מקרים רבים בקריות". שטינפלד אף הגיש תלונה במשטרת זבולון, שמסרה בתגובה. "התיק נסגר עבריין לא נודע, לא אותר חשוד".
סמוך לביתו של שטינפלד ובמקומות נוספים בעיר נמצאו באותו הזמן גרגרים לבנים פזורים, שככל הנראה גרמו להרעלות הכלבים באזור.

הכלב לאקי שרד

לפני כחודש החלו להגיע דיווחים על רעל עכברים שפוזר ברחבי קרית חיים, ביאליק ומוצקין. עליזה כנען, תושבת קרית חיים, יצאה עם הכלב שלה לטיול בפארק הסמוך לביתה: "הכלב נעלם לי לשנייה בין השיחים וחזר כשהוא מלקק את השפתיים.
"תחילה לא חשדתי, אבל אז ראיתי לאורך הרחוב קיפודים מתים, ואדם שהיה שם עם הכלב שלו הזהיר אותי מרעל עכברים שפוזר במקום. לא עבר זמן רב עד שהוא החל להידרדר, דימם והרגיש רע מאוד. במרפאה התברר שהורעל ברעל עכברים שיש בו חומר נוגד קרישה. לאחר אשפוז ארוך ותרופות למשך זמן רב הוא החל להשתקם. למרבה המזל לאקי שרד", כנען דיווחה על כך לעיריית חיפה.
3 צפייה בגלריה
הרעלת בעלי חיים בקריות
הרעלת בעלי חיים בקריות
קיפוד מת באמצע הרחוב
(צילום: פרטי)
"אנו רואים בחומרה רבה הרעלה וכל פגיעה בבעלי חיים, מכל סוג שהוא", נמסר מהרשות. "לעיריית חיפה לא הועבר כל מידע קונקרטי בנושא, אותו ניתן היה לאמת. העירייה פונה לתושבים בבקשה לדווח בזמן אמת לגורמי העירייה על כל חשד להרעלה או לפגיעה כלשהי בבעלי חיים בצירוף עדיות מחזקות".
לפני כשבוע העלו תושבים דיווחים נוספים על רעל נוסף שפוזר באותם הקריות. ברשתות החברתיות העלו תיעודים של הרעל ברחובות בניסיון להזהיר את בעלי הכלבים מהרעלות מסכנות חיים.
יו"ר תנו לחיות לחיות, אתי אלטמן: "לאחרונה אנחנו עדים להתעללות קשה בבעלי חיים. זה קורה בגלל שלרשויות אסור להרחיק את החתולים מהסביבה הטבעית ואין די כוח אדם לטפל בכל המקרים. העקבות כך אזרחים לוקחים את החוק לידיים ומרעילים בעלי חיים. את הרעל כולם יכולים להשיג לכם חשוב לפרסם ולהזהיר את כולם".
מעיריית מוצקין נמסר: "העירייה רואה זאת בחומרה רבה. צוות פקחים נשלח לשטח לנקות את החומר ובמקביל נשלחו צוותים ייעודיים על מנת לנסות ולאתר את העבריין שביצע את המעשה הזה. לא נהסס וננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למצות את הדין עם העבריין".
ביום ראשון האחרון הגיע דיווח נוסף על רעל שפוזר שוב. הוטרינר הרשותי ד"ר דוד דדיה: "שלחנו את עובדי התברואה ולקחנו דגימה לבדיקה במשרד החקלאות אנו ממתינים לתוצאות הבדיקה".