במשך 20 שנה סובלים תושבי רחוב הערמונים בקרית ביאליק מחניון משאיות הממוקם בסמוך לביתם. כבר לפני שנתיים קבעה ועדת הערר לתכנון ובנייה, כי החניון מהווה פגיעה בתושבים והורה לפנותו.
2 צפייה בגלריה
חניון משאיות ברחוב הערמונים
חניון משאיות ברחוב הערמונים
"זה רעש נוראי". חניון משאיות ברחוב הערמונים, הבוקר
(צילום: פרטי)
עם זאת, לטענת התושבים, משאיות ממשיכות לחנות במקום, והעירייה אינה עושה דבר על מנת למנוע זאת. "העירייה מבזה את החלטת בית המשפט ואת התושבים עצמם. זו פשוט התעמרות בתושב", אמרו.
במשך שנים נאבקו דיירי רחוב הערמונים בחניון משאיות שהוקם בחסות העירייה מול בתיהם. דיירי הרחוב סובלים, לטענתם, בפגיעה קשה באיכות חייהם.
עוד בחדשות:
"למשאית לוקח 10 דקות להניע. בכל יום משעה 04:30 עד 07:00, אנחנו נאלצים להתמודד עם הרעש של הנעת המשאיות. אף אחד לא יכול לישון. זה רעש נוראי", סיפרה תושבת הרחוב. בנוסף סבלו התושבים באופן קבוע מריחות רעים, אבק וחוסר במקומות חנייה.
2 צפייה בגלריה
חניון משאיות ברחוב הערמונים
חניון משאיות ברחוב הערמונים
"העירייה מעלימה עין". המשאיות ברח' הערמונים
(צילום: פרטי)
כל פניותיהם לרשות לסגור את החניון לא הועילו לטענתם, ובסופו של דבר הנושא הגיע לפתחה של ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז חיפה, שדנה בהחלטה לאפשר שימוש חורג במקום לטובת חנייה למשאיות.
בהחלטה קבעה הוועדה במאי 2018 כי השטח המדובר מיועד לשימוש לטובת התושבים. וכן, כי העובדה שהעירייה לא פיתחה את השטח ולפיכך התושבים לא יכולים לעשות בו שימוש, אינה מאפשרת להחנות בו משאיות.
כמו כן, ציינה הוועדה כי חניון משאיות בתוך שכונת מגורים מהווה מטרד קשה לתושבים. לאור זאת קבעה כי לא ניתן לאשר שימוש חורג בשטח לצורך זה וכן כי על העירייה והוועדה המקומית לוודא שכך יהיה.
בעקבות זאת עתרה עיריית קרית ביאליק לבית משפט לעניינים מנהלים על החלטה זו. בפסק דין שניתן בדצמבר 2018 על ידי השופט מנחם רניאל נדחתה העתירה של העירייה בנוגע לחניון לרכבים כבדים.
"תמוה מדוע סבורה העותרת שהצורך של תושבי שכונת מגורים בצמצום הפגיעה בהם עקב מטרדי תנועה ורעש, שהיא עצמה הכירה בה, אינו צורך ציבורי, בעוד הצורך של 25 נהגי משאיות להחנות את המשאיות שלהם דווקא במיקום הזה הוא צורך ציבורי", כתב רניאל: "איני מקבל את התיוג של תושבי שכונת המגורים כ-"עוררים", לעומת 25 נהגי משאיות כ"הציבור הרחב".
למרות זאת, טוענים דיירי הרחוב, כשנתיים אחרי החלטת בית המשפט, משאיות ממשיכות להחנות במקום באין מפריע. "פנינו לעירייה פעמים רבות", סיפר תושב הרחוב.
"ביקשנו מהם לכבד את החלטת בית המשפט ולמנוע מהמשאיות לחנות שם, אבל הם מתעלמים מאיתנו ומעלימים עין. בכל פעם יש להם סיפור אחר. גם כשמבקשים שהשיטור המקומי יגיע לאכוף את החלטת בית המשפט הם מתעלמים. העירייה מבזה את החלטת בית המשפט ואת התושבים עצמם. זו פשוט התעמרות בתושב. הסבל של התושבים כתוצאה מהחניון הוא פשוט בלתי נגמר".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "העירייה יישמה את פסק הדין והכשירה מגרשי חניה חלופיים לרכב כבד ברחובות דרור וחוגלה".