מלכי לובנטון,

מנהלת אורט רימון בקרית ביאליק


6 צפייה בגלריה
מלכי לובנטון, מנהלת בית הספר רימון בקרית ביאליק
מלכי לובנטון, מנהלת בית הספר רימון בקרית ביאליק
מלכי לובנטון, מנהלת בית הספר רימון בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)

מלכי לובנטון (52), נשואה ואם לשלושה מתגוררת בקרית אתא, תנהל את הבית ספר החדש בנאות אפק בקרית ביאליק, בית ספר צומח, שש שנתי לאומנויות ומדעים אורט רימון בקרית ביאליק. בית הספר הצומח רימון ייפתח לראשונה בשנת הלימודים הקרובה, עם כ-160 תלמידי כיתות ז' ו-ח', ו23- מורים חדשים ומנהלת אחת.
הדרך לניהול: הדרך לניהול: "אני עוסקת בחינוך 27 שנים, במהלכן הייתי בתפקידי חינוך וניהול רבים. בתי פקידים האחרונים הייתי מנהלת אורט בחטיבה העליונה בעכו, מנהלת פדגוגית שש שנתי באורט עכו, ומנכ"לית תיכון רוגוזין בקרית אתא. אני חושבת שזה חלום של כל מנהל או מנהלת להקים בית ספר מאפס, ולהצמיח אותו למחוזות רחוקים ונפלאים. במיוחד כשמדובר בבית ספר שש שנתי שמתקיים בקומפלקס אחד. זה חשוב שיש רצף טבעי בין החטיבה לתיכון".
בתוכנית המלאה, בית הספר מיועד להכי ל 48 כיתות מכיתה ז' ועד י"ב: "היחודיות של בית הספר היא בלימודי המוזיקה, שנעשים ובליווי של בית הספר למוזיקה רימון, עם מורים מרימון, כולל לימודים של נגינה, מוזיקה אלקטרונית, עיבוד והפקה מוזיקאלית ועוד. בנוסף, יש מסלול לתלי מידים מצטיינים עם אורט מדיקל לפרחי רפואה, תלמידים שמכשירים אותם למסלול לימודים למגמות ביו טכנולוכיה ומדעי הרפואה".
החזון: "בית הספר מקבל את כל ילדי השכונה מתוך האמונה שבית ספר צריך להוות בית חינוך חדשני וערכי שיעודד את כל התלמידים לפתח את המצוינות האישית שלהם, תוך מענה אישי וייחודי לכל תלמיד".
היערכות: "אין ספק שלפתוח בית ספר בסדר גודל כזה ובתקופה מורכבת, זה רק פועל יוצא של נחישות ואמונה. בגלל שבית הספר הוקם בעת הזו יש לא מעט מרחבים מוגנים לכלל התלמידים ויותר. בנוסף, אנו עמלים על כך שצוות המורים יעניק חוסן לתלמידים".
עד כמה היה קשה לגייס מורים חדשים?
"זה לא סוד שיש חוסר במורים, ועוד יותר במורים איכותיים, אבל כשפרסמנו שאנחנו מחפשים מורים עם ניצוץ בעיניים לבית ספר צומח, לשמחתי הייתה היענות רחבה. אנחנו קולטים גם שתי כיתות תקשורתיות בבית הספר".
ציפיות: "אני מאחלת לכולנו שיהיה פה שקט, ואז אנחנו נוכל לעשות מה שאנחנו יודעים הכי טוב. שקט ביטחוני, נפשי, שכל החטופים יחזרו לביתם ולנו תהיה הפריווילגיה לעסוק רק במהות ולא בחשש הקיומי".

ורדה רבינסקי

מנהלת יסודי מצפ"ה בקרית מוצקין


6 צפייה בגלריה
ורדה רבינסקי, מנהלת בית ספר מצפה בקרית מוצקין
ורדה רבינסקי, מנהלת בית ספר מצפה בקרית מוצקין
ורדה רבינסקי, מנהלת בית ספר מצפה בקרית מוצקין
(צילום: פרטי)

ורדה רבינסקי (58) נשואה, אם לשישה ילדים וסבתא לנכדים, נמצאת בתחום החינוך כבר 36 שנים, מתוכן 33 שנות הוראה בבית הספר מצפ"ה.
הדרך לניהול: "בכל שנות עבודתי חינכתי כיתות בוגרות בשילוב תפקידי ריכוז מגוונים. יותר מ-10 שנים שמשתי כסגנית מנהלת כשמתוכן שנת ניהול בפועל. רוב שנות עבודתי היו בשילוב תפקידי ניהול, דבר המוטמע בתוכי".
כזכור, במהלך שנת הלימודים הקודמת עברו תלמידי בית הספר למבנה החדש, לאחר שהמבנה הקודם הרס. התלמידים למדו במבנה זמני בעיר, ובתום העבודות שבו למבנה חדש. כעת, לאחר שנים בתפקידים שונים בבית הספר נבחרה רבינסקי לנהל את בית הספר.
החזון: "ליצור סביבה תומכת ומעוררת השראה לתלמידים, להורים ולי צוות ההוראה, ולשים דגש על ערכים תורניים בשילוב מצוינות, לצד פיתוח כישורים אישיים וחברתיים. אני מאמינה בשיתוף פעולה פורה ובפתיחות לצוות, הורים ותלמידים".
היערכות: "בשנת הלימודים תשפ"ד חנכנו מבנה חדש המותאם לכל הצרכים הפדגוגיים והביטחוניים. אנו ערוכים ומוכנים ובתחילת השנה אף נקיים תרגול כניסה לממ"דים".
ציפיות: "שאצליח בע"ה ביחד עם הצוות למצוא את המפתח הנכון והמתאים לכל תלמיד ותלמידה, להמשיך ולפתח את בית הספר, תוך שמירה על ההישגים המרשימים הערכים והמסורת שהנחו אותנו עד כה. שנזכה לשנים של למידה מתוך רוגע, שלווה וביטחון".

אורית דנינו

מנהלת חט"ב לוינסון בקרית ים


6 צפייה בגלריה
אורית דנינו לוינסון, מנהלת בית הספר לוינסון בקרית ים
אורית דנינו לוינסון, מנהלת בית הספר לוינסון בקרית ים
אורית דנינו, מנהלת בית הספר לוינסון בקרית ים
(צילום: פרטי)

אורית דנינו (39) מקרית שמואל החלה במלאכת הניהול, באופן לא רשמי, כבר במהלך שנת הלימודים קודמת, כאשר רבקה אזוגי, מנהלת בית הספר האהובה, הלכה לעולמה לאחר מאבק עיקש במחלת הסרטן.
הדרך לניהול: "עשר שנים לפני שהגעתי להיות מורה, עבדתי כמתרגלת בבית הספר לוינסון, במקביל לתואר שעשיתי בכלכלה ובמינהל עסקים. לאחר מכן עבדתי כיועצת משכנתאות בבנק הפועלים במשך כשמונה שנים, שאחריהן החלטתי שאני רוצה לעשות הסבה להוראה. כשהגעתי לשלב ההתמחות, היה לי ברור שאחזור ללוינסון, ומאז לא עזבתי". כשרבקה אזוגי חלתה בשנית, התגייסה דנינו לסייע לה: "רבקה הייתה חברה קרובה שלי, וכל התהליך והעבודה נעשה ביחד איתה. התקווה שלי ושלה הייתה שהיא תחלים ותחזור לתפקיד, ושאני שומרת לה על הבית ספר - לא האמנתי שרבקה לא תחזור".
חזון: "האני מאמין שלי הוא אמונה בסיסית ביכולת של כל תלמיד להצליח. אני מאמינה בגישה של יחס אישי חם, הגעתי מהמקום של מתרגלת וזה מלווה אותי. אין מקום להתנשאות, אני מתנהגת לתלמידים כמו שאני רוצה שיתנהגו לילדים הפרטיים שלי. חשובה לי מאוד האווירה של הצוות החינוכי, כי מורה שטוב לה, זה מיד מקרין על התלמידים ועל בית הספר כולו".

קראו עוד:

חששות: "אנו מתפללים שתהיה שנה קצת אחרת. כולנו חווינו שנה מאתגרת. בית הספר איבד שלושה מבוגריו מאז 7 באוקטובר, דניאל משה דנינו, ישראל סויסה ונתנאל אלקובי ז"ל. לא מעט מורים גויסו לשירות מילואים וכולי מקווה שהשנה המצב הביטחוני ישתפר ולא נחווה עוד ממה שחווינו".
היערכות: "יש לנו שני מקלטים גדולים שמכילים את כלל התלמידים והמורים, גם בחופשה קיימנו תרגול כניסה למקלטים ונעשה זאת גם בתחילת השנה. אנו דואגים שיהיה את כל הציוד הנדרש".

מיטל כדורי

מנהלת חט"ב הנעורים בקרית ים


6 צפייה בגלריה
מיטל כדורי, מנהלת חט"ב נעורים
מיטל כדורי, מנהלת חט"ב נעורים
מיטל כדורי, מנהלת חט"ב נעורים
(צילום: פרטי)

מנהלת חטיבת הנעורים החדשה של קרית ים היא מיטל כדורי כדורי (43) מקרית מוצקין, נשואה לאסף ואם לשלושה. כדורי מגיעה לתפקיד הניהול לאחר 15 שנים במערכת החינוך, במהלכן ביצעה תפקידים שונים בהם, מורה מחנכת, רכזת כיתות שח"ר, רכזת התאמות הכלה ושילוב ורכזת שכבה.
הדרך לניהול: "לאורך השנים התחזקה בי ההבנה כי אני רוצה להיות במקום שאני יכולה להשפיע ולכן רציתי להתקדם לתפקיד ניהולי. היה לי חשוב להגיע אליו מוכנה ככל שניתן ולכן לאורך השנים ביצעתי מספר תפקידים בבית הספר כדי להתפתח ברמה המקצועית והאישית. ההתנסויות השונות סייעו לי להכיר בצורה מיטבית את האתגרים וההזדמנויות. אני מאמינה שהדרך הינה מרכיב חשוב בביסוס התפיסה הניהולית
שלי".
היערכות: "חטיבת הביניים ערוכה היטב לכל תרחיש ואני אישית מבקשת להרגיע את ההורים היקרים - תהיו בטוחים שמתחם החטיבה הוא מקום בטוח לחלוטין עבור הילדים שלכם".
החזון: "חינוך היא הדרך ליצירת חברה טובה ושוויונית ובאחריותנו לייצר סביבה לימודית המעודדת העצמה ופיתוח לצד מעורבות קהילתית וחיזוק הערכים המשותפים שלנו המבוססים על אמון ויושרה".
חששות: "אני נכנסת לתפקיד עם תחושת אחראיות גדולה שכמובן מלווה בהתרגשות רבה ומחויבות להכין את התלמידים להתמודד עם אתגרי העתיד ובמכוונות חברתית וערכית לצד עידוד למצוינות".
ציפיות: "שאצליח לייצר סביבה לימודית פורייה ומפתחת לתלמידים. אני מאחלת לכולנו שנה שקטה שנזכה לראות את האחים והאחיות שלנו חוזרים בבטחה הביתה ושנדע ימים טובים יותר".

עדי נאוי כרמלי

מנהלת יסודי פסגות בקרית ביאליק


6 צפייה בגלריה
עדי נאוי, מנהלת בית הספר פסגות בקרית ביאליק
עדי נאוי, מנהלת בית הספר פסגות בקרית ביאליק
עדי נאוי, מנהלת בית הספר פסגות בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)

עדי נאוי (47), אם לשלושה, תנהל את בית הספר פסגות בקרית ביאליק, ותחליף את אורלי גדרון, שניהלה את בית הספר בשבע השנים האחרונות, ופרשה מתפקידה בעקבות פציעתה של בתה וחתנה במסיבת הנובה.
הדרך לניהול: "עבדתי במגזר השלישי, ריכזתי פרויקטים חברתיים וחינוכיים של עמותות. לפני כ16- שנים עשיתי הסבת אקדמאיים ולפני כ11- שנים נכנסים למערכת החינוך ועסקתי בייעוץ חינוכי בעיקר עם נוער. תמיד ביצעתי תפקידים ניהוליים, והייתה לי מחשבה שהלכה והתחזקה בתקופה האחרונה, שאני רוצה להשפיע על חינוך ציבורי בישראל. הייתי מדריכה מחוזית שנכנסת לבתי ספר ועוזרת לצוותי ניהול בתהליכי הצמחה והחלמה, והרגשתי שאני רוצה גם לעשות את זה בעצמי".
החזון: "אני מגיעה לתפקיד בביטחון, לנעליים סופר מרתקות ומאתגרות. אני מביאה איתי את נושא הייעוץ החינוכי והאקלים הבית ספרי, יחד עם עולמות היצירה והאומנות שלי. אשמר את הקיים, ואצוק לתוך זה את ה'אני מאמין' שלי".
היערכות: "אנחנו ערוכים, עשיתי צ'ק ליסט על הכל, והכל מסודר. יש לנו תקווה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה".
חששות: "תמיד יש חששות, הם כל הזמן מתבהרים שאני פוגשת הון אנושי מדהים וקהילה מדהימה, וצוות איכותי שנכון לעיבוד ולא מפחד מעבודה קשה ותסכולים".
ציפיות: "להמשיך להתרגש ולהביא את התשוקה שלי לבית הספר, להוביל מהלכים פדגוגים איכותיים, לקדם את בית ספר בכל ההיבטים ולהמשיך עם הקהילה בשותפות ולעבוד יחד לעשות חינוך איכותי בישראל".

מורן שרת גינדי

מנהלת יסודי גבעת רם בקרית אתא


6 צפייה בגלריה
מורן שרת גינדי, מנהלת בית גבעת רם בקרית אתא
מורן שרת גינדי, מנהלת בית גבעת רם בקרית אתא
מורן שרת גינדי, מנהלת בית גבעת רם בקרית אתא
(צילום: פרטי)

מורן שרת גינדי (43), נשואה ואם לשלושה מחיפה, שזו העת המתאימה ביותר להגשים את חלומה לניהול בית הספר.
הדרך לניהול: "לאורך השנים התמקדתי בצבירת ניסיון מקצועי מגוון ומעמיק אשר במהלכן טיפחתי שאיפה לנהל בית ספר. עבדתי כמורה, ובהמשך התקדמתי לתפקידי ריכוז והדרכה, שם רכשתי מיומנויות בהובלת צוותים. כל תפקיד הוסיף נדבך חשוב בהבנתי את המערכת החינוכית על כל רבדיה. בנקודת הזמן הנוכחית, הרגשתי שאני מוכנה מקצועית ואישית לאתגר הגידול של ניהול בית ספר. אני רואה בתפקיד זה הזדמנות יקרת ערך לגעת בלבבותיהם של ילדינו להשפיע באופן משמעותי על עתידם".
היערכות: "אנו נערכים בקפידה כדי להבטיח את ביטחונם הפיזי והרגשי של התלמידים והצוות. זה כולל תקינות מרחבים מוגנים, הצטיידות של המרחבים המוגנים, רענון נהלי החירום ועוד. היערכות זו מאפשרת לנו ליצור סביבה בטוחה ומוגנת ומוכנות לתרחישים אפשריים".
החזון: "אני דוגלת בכך שבית הספר הוא מרחב המיועד לצמיחה אישית, חברתית ואקדמית. במסגרת תפיסה זו, אני סבורה שיש להדגיש ערכים של סובלנות, אחריות, אהבת האדם והארץ. אני רואה חשיבות רבה בעשייה חינוכית המעודדת טיפוח של מיומנויות כמו סקרנות, חקר, חשיבה ביקורתית ויצירתיות אשר יסייעו בהכנת תלמידנו בצורה המיטבית להתמודדות עם אתגרי העתיד".
חששות: "כמו בכל התחלה ותפקיד חדש, יש חששות טבעיים. אני מודעת לאחריות הרבה המוטלת על כתפיי ואעשה כמיטב ומירב יכולתי".
ציפיות: "אני מקווה ליצור תשתית של אמון, כבוד הדדי ושיתוף פעולה בין כל באי בית הספר - מורים, תלמידים וקהילת ההורים. שנית, אני מאחלת לעצמי להוביל בהצלחה את הצוות והתלמידים בדרך של צמיחה והתפתחות. מעל לכל, ובמיוחד לאור המצב הביטחוני המורכב, אני מאחלת לעצמי ולכל עם ישראל שתהיה זו שנה רגועה מבחינה ביטחונית".