במהלך החודשיים האחרונים נשמעו ביקורות נוקבות מצד האופוזיציה על המהלך של ראש העיר, ציקי אבישר, להוציא חלק מן הצהרונים מניהול של רשת המתנ"סים למכרז של חברה פרטית. הורים רבים גם דאגו לגבי עתיד הצהרונים בשנה הבאה, ואף סייעות חששו כי יאבדו את מקום עבודתן בעקבות השינוי.
2 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
צהרונים
(צילום המחשה: shutterstock)
אולם כעת מתברר כי מדובר בשינוי שיחול רק על 15 מסגרות צהרונים בעיר מתוך 89 מסגרות צהרונים הקיימות בעיר, שינוהלו על ידי חברה פרטית שנבחרה במכרז בשם 'אתגרים' המפעילה את פרויקט 'אפטר סקול' ומנהל צהרונים במספר מקומות בארץ.
מדוע נעשה השינוי?
אבישר: "מצאתי חשיבות לייצר תחרות כבר בשנת הלימודים הקרובה, בין רשת המתנ"סים לחברה נוספת. זאת, מעבר למהלכים מנהליים שאנו מבצעים ברשת המתנ"סים. כרגע מדובר על מספר קטן של צהרונים שיצאו למכרז, כ-15 בסך הכל, שעמדו למכרז של חברות פרטיות, נבחרה חברה עם ותק ומוניטין שהמשובים עליה מאד טובים. הן נמצאות בשוק החופשי ועומדות למבחן כל הזמן. התרשמות שיש לה הצלחה, חטיבת תוכן, הכשרה לצוותים ושיטת ניהול שונה, המעמידה מנהל לכל צהרון, ומדריכה שמכשירה החברה. מעבר לכך יש חוגים וציוד מתנייד שמשפר את חווית הצהרון של הילדים".

2 צפייה בגלריה
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
התשלום לכלל הצהרונים יהיה זהה
(אילוסטרציה: shutterstock)

החברה החדשה תנהל את הצהרונים של בית הספר ריבלין ובית הספר אחדות וצהרוני הגנים: רחל המשוררת, הדר ונופר. לדברי אבישר, הסייעות הקודמות ברובן ימשיכו בתפקידן, אך יועסקו על ידי 'אפטר סקול'.
אבישר: "הרוב המוחלט של הסייעות נשאר, כי המטרה מראש הייתה כמה שיותר צוותים אורגנים. יש גם מעט צוות חדש. החידוש הוא שהן עוברות הדרכה כך שלכל כיתת תהרון תהיה מדריכה מובילה. גם האוכל יגיע ממטבח שונה".
מה עם שאר הצהרונים?
"כל שאר הצהרונים ינוהלו על ידי רשת המתנ"סים כמו שהיה עד עכשיו. שלומי בילו, מנהל רשת המתנ"סים, סיים את תפקידו, והחברה למתנ"סים יצאה למכרז למנהל חדש. מי שהייתה סגניתו וממלאת מקומו, אורית מאירוביץ', ממלאת כעת את מקומו והיא מבינה היטב את המשמעות של חברה חדשה שמנהלת צהרונים. נכנס שחקן חדש שמעמיד את כולם בתחרות וזו תחרות בריאה שהיא לטובת הילדים. כל מי שחשש מהשינוי, צריך לזכור שאני כראש עיר ומחלקת החינוך עדין אחראית על כל הצהרונים לא משנה על ידי מי הן מנוהלות"
לגבי התשלום החודשי, מתברר כי התשלום לכלל הצהרונים יהיה זהה. בשנה החולפת שילמו ההורים 985 שקל, לאחר שבמסגרת פרויקט ניצנים של המדינה סובסדו כלל ילדי מוצקין ב-200 שקל. "ייתכן שהשנה זה ישתנה, בגלל החלטה ממשלתית להפסיק את הסבסוד. אנו מקווים שלא", סיכם אבישר.