הקנסות של הרשויות ושלטי האזהרה לא תמיד מרתיעים בעלי כלבים, שלא אוספים את הגללים ומשאירים אותם על המדרכה. כדי לנסות לעשות סוף למטרד, החלו השבוע פקחי עיריית קרית ביאליק לחלק שוברי מתנה לבעלי כלבים אשר אוספים אחר כלביהם.
2 צפייה בגלריה
המטרה לעודד אזרחות טובה. שובר השי
המטרה לעודד אזרחות טובה. שובר השי
המטרה לעודד אזרחות טובה. שובר השי
(צילום: פרטי)
רותי אמוצקין (26), המתגוררת בקרית חיים, טיילה השבוע עם הכלב של המשפחה בקרית ביאליק וזכתה בקופון. "יצאתי לטיול שגרתי עם הכלב שלנו סמוך לצומת קרית חיים", סיפרה. "לאחר שהוא סיים לעשות את צרכיו, הרמתי את הגללים לשקית והשלחתי אל הפח. כשהתרחקתי מהאזור, נעמד מולי פקח ואמר לי: 'ראיתי באיזו חינניות אספת את הגללים של הכלב', ואני חשבתי שהוא ציני ובלי שמגיע לי אקבל דוח.
"לפתע, הפקח הוציא פנקס, ונתן לי שובר שי לכלב ואמר: 'אנחנו נמצאים במבצע שבמסגרתו כל תושב שאוסף את הגללים של הכלב שלו מקבל מאיתנו שי'. זה היה מפתיע ומשמח", סיפרה אמוצקין.
2 צפייה בגלריה
יוזמה מבורכת. רותי אמוצקין
יוזמה מבורכת. רותי אמוצקין
יוזמה מבורכת. רותי אמוצקין וכלב המשפחה
(צילום: פרטי)
פוסט שהעלתה לקבוצת כלבים ברשת החברתית זכה לתגובות רבות: "הרבה גולשים שלחו את זה לעיריות שלהם וביקשו שיערכו מבצע כזה גם אצלם. אין ספק שאחרי תקופה של קורונה שכל כך הרבה אנשים קיבלו רק דוחות, נחמד לקבל חיזוק חיובי. אשמח שעוד מקומות יעשו את זה, זה מבורך".
על מקבלי השובר לגשת לאחת מחמש החנויות המופיעות ברשימה ולקבל שם שי: "בנוסף, הפקח לקח את הפרטים שלי והסביר שתתקיים הגרלה בהמשך בין המשתתפים".
מעיריית ביאליק נמסר: "הרעיון הוא לפנות לתושבים בגישה חיובית ולעודד אזרחות טובה. במסגרת המבצע, אנו מחלקים שוברים חיוביים המעניקים שי לכלב או הנחה בקניית מזון עבור הכלב".
פורסם לראשונה: 08:26, 19.05.22