חיסולו של רפי בן שלום, בן 37, האחיין האהוב והקרוב לליבו של דודו, העבריין מיכאל מור, לא יעבור בשתיקה, כך מעריכים ביום שאחרי גורמים בעולם העברייני. "מיכאל מצפה שמישהו עכשיו יחזיר לו 'טובה' על החיסול של רפי", אומרים היום (ב') בנהריה, ומתכוונים לכך שחשבון דמים חדש נפתח.

3 צפייה בגלריה
רפי בן שלום, תיעוד מזירת הרצח
רפי בן שלום, תיעוד מזירת הרצח
רפי בן שלום, תיעוד מזירת הרצח
(צילום: אפי שריר, ליאור אל-חי)

בני משפחתו של העבריין מיכאל מור מנהריה לא יודעים את נפשם מצער. חיסולו של בן המשפחה האהוב, האחיין רפי בן שלום אמש בפתח ביתו בטירת כרמל אליה עבר בשנים האחרונות מבית גידולו נהריה, הפתיע את כולם. מדובר בחיסול שקורה שנה אחת בלבד לאחר שמטען התפוצץ ברכבו של אבי מור, אחיין אחר של מיכאל מור. אבי מור הוא בנו של בדרי, אחיו של מיכאל שחוסל לפני 8 שנים.
רפי, שנרצח אמש, העריץ את דודו מיכאל ששמח לגדל אותו בעסקיו הפליליים, וזאת למורת רוחה הרבה של אמו, אחותו של מור. בן שלום נאלץ להעתיק את מקום מגוריו לטירת הכרמל מאז שדעכה השפעתו המלאה של מור על פעילותו הפלילית בנהריה בעקבות מעצרו לפני כחמש שנים. זאת, על חלקו בפרשת חיסול עד המדינה והעבריין טל קורקוס, שהעיד כנגד העבריין ניבי זגורי מבאר שבע.
על פי הידוע, בן שלום היה קשור לאחזקת דירות הימורים ובצידן גם קו הלוואות למהמרים. מדובר בעבריין שהיו לו שלל סכסוכים פתוחים ומרים. עצם היותו יעד לחיסול היה ידוע לו היטב, במיוחד נוכח חולשת השפעתו של דודו, העבריין המיתולוגי מיכאל מור, והתפוררות המעגל הקרוב שהקיף אותם בשרשרת חיסולים נקמנית שהוכיחה אמש בטירת הכרמל, שכל מי שברשימה, לא נשכח עד שהוא "נמחק".

3 צפייה בגלריה
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
מיכאל מור
( צילום: הרצל יוסף)

בן שלום עצמו כבר בילה בכלא שלוש שנים על שני ניסיונות רצח, והיה עצור מספר פעמים בחשד למעורבות בעוד אירועים פליליים במסגרת מלחמת ארגוני פשע בצפון. כל זאת שהוא רואה כיצד חבריו העבריינים המקורבים לדודו מיכאל מתים סביבם.
יש לזכור שהתחזקותו של העבריין שמוליק הרוש בעולם העברייני משליכה באופן ישיר על מלחמת ארגוני הפשיעה בדרום ובמגזר הערבי. זאת משום שהרוש הוא מקורבו של העבריין אייל נגר, יד ימינו של העבריין שחוסל בני שלמה. הרוש גם מזוהה כמקורב לעברייני משפחת אבו-לטיף מהצפון הנודעים לשמצה. מהצד השני של הרוש ונגר נמצא העבריין שלום דומרני שלו קשרים הדוקים עם עברייני משפחת ג'ואריש, ולא רק איתם כמובן.

קראו גם:
פורסם לראשונה: 14:56, 28.11.22